ďťż

elvirka - Strona główna

Tym wydarzeniem co roku emocjonuje się cały świat. Nagroda dla najlepszego piłkarza roku czyli złota piłka zostanie przyznana dopiero w styczniu przyszłego roku ale już budzi wiele emocji...
Jak uważacie kto w tym roku powinien ją otrzymać??? Podajcie swoje 3 typy i głównego faworyta. Mile widziane jest też uzasadnienie swojego wyboru.

PS.Możecie też komentować tutaj wcześniejszych zwycięzców tej prestiżowej nagrody. Czy na nią zasłużyli, dlaczego itp.

Moja trójka
Iker Casillas
Cristiano Ronaldo
Sergio Ramos

Bardzo ciężko jest zdobyć złotą piłkę bramkarzowi ale Iker na nią w pełni zasługuje. Od lat jest w optymalnej formie, nie raz wybronił Real Madryt czy własną reprezentację. Od jego interwencji zaważały często losy meczu. Nie ma drugiego takiego bramkarza, z tyloma występami i niebywałymi statystykami. No i kiedy jak nie teraz... coraz bliżej końca kariery ( przekroczył już 30-stkę ).

Marzenka20 dnia 12:05:09 23-10-12, w całości zmieniany 1 raz


1. Andres Iniesta
2. Iker Casillas
3. Lionel Messi/Andrea Pirlo

Andres jest często niedocenianym zawodnikiem, a tak naprawdę odgrywa kluczową rolę zarówno w reprezentacji, jak i Barcelonie. Kocham jego prostopadłe podania i tą inteligencję w grze. Nie przez przypadek został wybrany najlepszym piłkarzem Euro 2012 i otrzymał nagrodę najlepszego piłkarza Europy.

Iker jest świetnym bramkarzem, posiada ogromną klasę i często ratuje tyłek Realowi. Potrafi wyciągnąć piłki, do których inny bramkarz nawet by nie dobiegł Jednak, jak już wspomniałaś, bramkarzowi ciężko jest otrzymać tą nagrodę, a dodatkowo dziennikarze, którzy wybierają zawsze patrzą na wyniki klubu, a teraz Realowi idzie raczej słabo.

Leo to mój ulubiony piłkarz (na równi z Iniestą) Zawsze cenię u zawodników wszelkich sportów z piłką (nożna, siatkówka, kosz, tenis...) wyczucie i inteligencję w grze, a nie zwykłe walenie na siłę. Taki styl prezentuje i Leo i Pirlo

Moim zdaniem Ronaldo nie zasługuje na tą nagrodę (w zeszłym roku Leo nie powinien jej otrzymać- przyznaję ), bo prócz świetnej gry na Euro 2012 nic wielkiego nie pokazuje. A przynajmniej na początku tego sezonu w Primera Division trafia raczej dzięki dobrym akcjom kolegów (fanki Crisa nie muszą się zgadzać z moją opinią ).
Casillas zagłosuje na Ramosa, Cristiano i Xaviego?

Jak informuje portal Sportyou, Iker Casillas już wie, na kogo odda głos w plebiscycie Złotej Piłki. Na pierwszym miejscu wpisze Sergio Ramosa, na drugim Cristiano Ronaldo, a na trzecim Xaviego, co da odpowiednio tym zawodnik 5, 3 i 1 punkt. Kapitan Realu Madryt miałby docenić tym samym sezon swoich dwóch kolegów z klubu, a także pracę przyjaciela z Barcelony. Poza jego podium znaleźliby się jedni z największych faworytów - Messi i Iniesta.

Trochę o Złotej Piłce

Poniższy artykuł to felieton RealEsparty, znanego madridisty, szczególnie dla użytkowników Twittera:

Złota Piłka
"Wiele powiedziano, napisano i stwierdzono na temat Złotej Piłki i ja, ociągając się, zdecydowałem się również wypowiedzieć. 'Kolejny pasek na tygrysie', jak powiedziano by w mojej rodzinnej Wenezueli. Kolejna opinia wśród setek tysięcy już istniejących na bardziej niż wyświechtany temat największej indywidualnej nagrody w świecie futbolu.

Rozpocznę od stwierdzenia, że w sporcie zespołowym, którym jest futbol, nagroda indywidualna nie powinna istnieć, a jeśli istnieje, to powinno się nagradzać postawę zespołową wyróżniającej się jednostki. Inaczej mówiąc, nagradzać najlepszego gracza najlepszej drużyny w sezonie. Dlaczego? Jak mówiłem wcześniej, futbol to sport zespołowy i na niewiele lub na nic zdaje się przytłaczająca postawa indywidualna, jeśli zespołowo nie wygrywasz nic ważnego. Tak było w przypadku Cristiano Ronaldo w 2011 roku. Zdobył Złoty But (do tego z rekordem), ale, odnoszę się do poziomu drużynowego, wygrał tylko Puchar Króla. Najmniej ważny tytuł z tych, które naprawdę się liczą. W tamtym roku Lionel Messi, pomimo słabej postawy na Copa América ze swoją reprezentacją, miał świetną postawę indywidualną i zespołową: jego ekipa wygrała Ligę i Ligę Mistrzów oraz Superpuchary, które niosły za sobą te tytuły, co było wystarczające, żeby wygrać Złotą Piłkę.

W tym roku, co ciekawe, sytuacja jest odwrotna. Messi miał brutalny popis indywidualny, ale nie potrafił przekształcić tej postawy w tytuły dla drużyny, wygrywając jedynie Puchar Króla. Z drugiej strony, Cristiano Ronaldo nie miał tak dobrego performance'u indywidualnego jak Argentyńczyk, ale na poziomie tytułów wygrał Ligę (z rekordem punktów, bramek i 15 innymi najlepszymi wynikami w historii) i Superpuchar Hiszpanii. Do tego, co zrobił w Realu Madryt, Portugalczyk dodał świetny występ na EURO z Portugalią, gdzie został współkrólem strzelców z 3 bramkami i doprowadził swoją kadrę do półfinału, gdzie ta odpadła z mistrzem Hiszpanią w serii karnych (co jest wielkim osiągnięciem dla drużyny, która weszła do turnieju z barażu, która trafiła do grupy śmierci i którą wszyscy eksperci, jak powiedziałby Mourinho, skreślali przed pierwszą rundą).

Ta dwójka to logiczni kandydaci do Złotej Piłki. Bardzo chcemy przyznać zasługi innym zawodnikom (szczególnie zwycięzcom EURO i Champions League), ale obowiązkiem tej błogosławionej nagrody jest zbalansowanie numerów indywidualnych z drużynowymi, co ma wyłonić zwycięzcę. Tak powinno być, ale tak nie jest.

Cofamy się do roku 2010. Rok Mundialu, największa impreza piłkarska na świecie, Hiszpania zostaje mistrzem po raz pierwszy w historii. Leo Messi, który wygrał Ligę i Superpuchar Hiszpanii, a do tego Złoty But, odpada z turnieju bez strzelenia żadnej bramki, a i tak zgarnia Złotą Piłkę. Bez nagrody zostają najlepsze drużyny w roku. Inter Mourinho wygrał wtedy wszystko (Serie A, Puchar Włoch, Liga Mistrzów), a Hiszpania została mistrzem w RPA. Czy na końcu futbol nie jest sportem drużynowym?

Jestem z tych, którzy uważają, że żaden zawodnik z tego wielkiego cyklu hiszpańskiej reprezentacji nie powinien dostać Złotej Piłki. I nie, nie zrozumcie tego źle, myślę, że to coś dobrego. Kiedy mówi się o największych kadrach z Mundiali, zawsze w podtytule jest jakaś wielka postać. Brazylia Pelégo, Argentyna Maradony, Francja Zidane'a, Niemcy Beckenbauera, itd. U Hiszpanów tego nie ma. Hiszpania Casillasa? Torresa? Iniesty? Xaviego? Villi? Ramosa? Nie ma postaci, która wyróżnia się nad resztą, tutaj leży klucz do sukcesu, o to chodzi w piłce, to gra drużyny.

Chciano ustawić na tym miejscu Iniestę przez wręczenie mu niedawnej nagrody UEFA, ale to zawodnik, którego postawa indywidualna jest przeciętna. Juan Mata (EURO, Liga Mistrzów i FA Cup) ma, dla przykładu, o wiele lepszą postawę indywidualną niż Iniesta. Mata: 13 bramek, 20 asyst; Iniesta: 10 bramek, 17 asyst. Nie ma co wspominać o postawie drużynowej, gdzie Mata został klubowym mistrzem Europy. Nie mówię, że Mata zasługuje na Złotą Piłkę, mówię, że ma większe zasługi na zdobycie Złotej Piłki niż Iniesta.

W przypadku madridistas z EURO na koncie: dla Ramosa i Xabiego z powodu pozycji na boisku ciężko o taką nagrodę (żeby nie stwierdzić, że to niemożliwe), a Casillas, przypominając, że to bramkarz, w 2012 roku w Realu Madryt w ogóle się nie wyróżnił. Jeśli miał doskonałe EURO, to w klubie jego postawa taka nie była i to coś, co widzą wszyscy. Inna sprawa, że są tacy, którzy twierdzą, że ten czy tamten zasługuje na Złotą Piłkę za całą karierę, ale nagroda jest, w czystej definicji, dla najlepszego gracza w danym roku. Nagroda za karierę to żart.

Hiszpania wygrała EURO, Chelsea wygrała Ligę Mistrzów, Real wygrał Ligę, City wygrało Premier, a Borussia zdobyła dublet w Niemczech. To są ważne tytuły, z których powinien wyjść zwycięzca. Zwycięzca, który potrafi pokazać umiejętności indywidualne i przełożyć je na aspekt drużyny, bo futbol jest, i nie męczy mnie powtarzanie tego, sportem drużynowym. Możesz mieć 70 goli, ale jeśli one nie dają twojej drużynie ważnego tytułu, to są tym samym, co nic. Lepiej mieć 50 bramek, które pomagają twojej drużynie zostać najlepszym mistrzem Ligi w historii.

Messi był królem strzelców Ligi Mistrzów. Wygrał ją? Nie.
Messi był królem strzelców Ligi. Wygrał ją? Nie.

Ile warte są więc te bramki? Zostają tylko do zapamiętania i wpisania do osobistych osiągnięć Messiego, który jest stratosferyczny, który był bestialski, ale który nie przełożył tego na tytuły w 2012 roku, roku, który nas interesuje.



Piłkarzem, który zasługuje na Złotą Piłkę, jest Cristiano Ronaldo, który ma najlepsze ratio postawy indywidualnej z drużynową. Jednak w mojej opinii nie dostanie tej nagrody. Chyba mu zazdroszczą, może jest niedowartościowany, pewnie po trochę z obu. Wygra jakiś zawodnik, który zasłużył na Złotą Piłkę mniej i który zrobił mniej od niego, bo tak mówi historia.

Ta nagroda straciła prestiż, stała się bardziej konkursem popularności niż uznania zasług. W 2010 roku Wesley Sneijder (16 bramek, 17 asyst) wygrał wszystko z Interem (poza Superpucharem UEFA), był wicemistrzem świata i współkrólem strzelców Mundialu, będąc pomocnikiem. Wesley nie miał 'marketingu', nie sprzedał się. Nie był nawet na podium. Żadne zawodnik z Interu, który zgarnął triplete, nie był wtedy na podium. I tak dochodzimy do dnia dzisiejszego.

Omega: nagrody indywidualne obchodzą mnie niewiele lub wcale, ponieważ są ustanowione bardziej na odczuciach czy subiektywności niż statystykach czy postawie (i tym, ile ta postawa jest warta). Wolę dziesięć razy bardziej, żeby moja drużyna wygrała Ligę i/lub Champions League niż, żeby gracz mojej drużyny dostał nagrodę historycznie pozbawioną prestiżu.".
Też tak myślę, nie ma żadnej obiektywności w przyznaniu tej nagrody, niestety.. A Cris na nią zasługuje w tym roku na pewno bardziej niż Messi, wygrał z Realem La Liga, doprowadził Portugalie do półfinału Euro i w klubie też jest jak zawsze kluczowym zawodnikiem, ma na koncie 4 gole w LM, 9 w Lidze więc na pewno nie można powiedzieć, że niczego w tym sezonie nie pokazuje, choć początek miał nieco słabszy .


Cristiano miał też zasługi w dotarciu Realu Madryt do półfinału Ligi Mistrzów. Zabrakło tylko ciut szczęścia w meczu z Bayernem a cieszylibyśmy się z 10 wygranej tego wielkiego klubu. Dla tych co nie pamiętają w półfinale Real przegrał na karne po strasznie nieudanym strzale Ramosa, gdyby im się wtedy poszczęściło myślę że bez trudu pokonali by Chelsea. Mourinho prowadził ten klub i spokojnie pokazał by chłopakom jak ich podejść. Cóż, było minęło. Oby jutro Cris zaszalał w Dortmundzie dajmy na to pięknym hat-trickiem.
cristiano
Ten artykuł został napisany przez Madridistę, więc nie jest on obiektywny Jednak można się z niego wiele dowiedzieć na temat Złotej Piłki.

Dudziak dnia 17:39:47 24-10-12, w całości zmieniany 1 raz
Czy ja wiem, że nie jest obiektywny??? Moim zdaniem autor wcale nie przechyla szali na stronę Realu. Pisze ciekawe rzeczy o prestiżu tej nagrody i zgadzam się w nim z tym, że w ostatnich latach ta nagroda straciła na znaczeniu z powodu błędnych wyborów. No bo nie rozumiem np jakim cudem Messi dostał ją w 2010 roku, jako fanka CR7 uważam że on też wtedy na nią nie zasługiwał. Należała się Inieście bądź Xaviemu ( Mistrzom świata 2010 ). Mieli o wiele większe zasługi od Leo i Crisa.
Przydałoby się teraz poczytać artykuł na ten temat jakiegoś barcelonisty, dla porównania.
W 2010 rzeczywiście Leo nie zasłużył na tą nagrodę. Pomimo, że uwielbiam Messiego, to o wiele bardziej chciałabym, żeby wreszcie nagrodę otrzymał ktoś, kto nie jest doceniany, czyli Casillas, Iniesta, Xavi, Pirlo czy jakiś niemiecki piłkarz.

Moim zdaniem sami piłkarze, którzy mają szansę na ZP nie powinni się wypowiadać na ten temat, bo to może wywołać ostrą kłótnię na wielu forach.
Pomocnik reprezentacji Hiszpanii i FC Barcelony Xavi przyznał, że jego kolega z kadry narodowej, Iker Casillas, powinien otrzymać "Złotą Piłkę".

- To typ gracza, który jednoczy zespół. Oczywiście Iker posiada również wiele innych cech, dzięki którym powinien otrzymać nagrodę, ale o nich nawet nie ma sensu mówić. Jego światowa klasa jest po prostu oczywista - wyjaśnił Xavi.

Wśród głównych kandydatów do sięgnięcia po nagrodę wymienia się Cristiano Ronaldo z Realu Madryt i Lionela Messiego z Barcelony. Xavi uważa jednak, że wśród kandydatów powinien znaleźć się także jego kolega z kadry narodowej, bramkarz Iker Casillas.

- W minionym sezonie sięgnęliśmy po wielki sukces. Iker miał w tym niebagatelny udział i to jeden z głównych powodów dla których należy mu się "Złota Piłka". Poza tym, jest także kluczową postacią w swoim klubie, a to też jest ważne - zakończył.

Nie wiem czy jest ktoś, kto się z tym nie zgadza
To kto po Złotą Piłkę?
Messi czy Ronaldo?, który wygra Złotą Piłkę? Co oboje pokazali w walce "wręcz" w 2012r? Kto błyszczał w najważniejszym spotkaniu Europy? Zapraszamy do odczytania artykułu napisanego przez Adama Jarząbka.

W Gran Derbi Copa Del Rey gwiazdą obu spotkań był nikt inny jak Cristiano Ronaldo. Na własnym stadionie wyprowadził swoją drużynę na prowadzenie, którego w końcowym rezultacie nie udało się dowieźć do końca. Real jechał na Camp Nou aby odrobić stratę z przegranego meczu na Bernabeu, jechał z nadziejami. Z nadziejami o imieniu Cristiano. Portugalczyk nie zawiódł wtedy gdy go potrzebowano, przegrywający zespół Madrytu nie stracił nadziei i walczył o pełną pule. Najpierw gola kontaktowego zdobył Cristiano Ronaldo, później wyrównał Karim Benzema. W kwietniowym Gran Derbi jechał z przewagą, ale i tak faworytem była Barcelona z zagrywkami Cules, że dopóki Barca będzie wygrywała z Realem w walce wręcz tytuły zespołu z Madrytu nie będą miały znaczenia. Real pokonał na Camp Nou Barcelonę, tak tą wielką drużynę, którą zachwyca się Johan Cruijff mówiąc "to więcej niż klub, to ile młodych talentów La Masii gra w podstawie Barcelony to coś wspaniałego to nie to co robi Real Madryt który wykupuje największe gwiazdy a i tak dostaje baty." Jednocześnie wyśmiewając Mou, że nie stawia na szkółkę. - panie, ile pan wykorzystywał wychowanków podczas swojej kariery trenerskiej? dwóch, może trzech?. Wracając do tematu, gola na wagę zwycięstwa zdobył Cristiano Ronaldo. Real wygrał Ligę dzięki Cristiano, Real wygrał Gran Derbi dzięki Cristiano, a superpuchar? Gola na wagę zwycięstwa w rewanżowym spotkaniu na Santiago Bernabeu zdobył niezawodny CR7. I to ten magiczny Portugalczyk triumfował z Realem Madryt wznosząc puchar. Gdzie wtedy był Messi? W cieniu Cristiano.

W mojej trójce stawiałam na Ikera ale faktem jest że jest on daleko w tyle za Cristiano. Jeśli Cris nie otrzyma złotej piłki ze względu na Ikera to jakoś to przeżyję bo obu im kibicuję ale jeśli wygra Messi to stracę szacunek do tej nagrody bo on napewno na nią nie zasługuje ani żaden z jego klubowych kolegów. To będzie czysta kpina jeśli Messi ponownie otrzyma tą nagrodę tak bardzo niezasłużenie!
Żaden z klubowych kolegów nie zasługuje? No proszę cię! Przecież to, co Iniesta i Xavi robią na boisku, jak najbardziej kwalifikuje ich do potencjalnych zdobywców tej nagrody. Pirlo, po tym co zrobił na Euro 2012 również zasługuje. Iker od wielu lat ratuje tyłek Realowi.

Ostatnio wszyscy patrzą na to ile kto ma goli, w jakim meczu kto więcej strzelił ltd. Ale nikt nie patrzy na to, że większość z tych goli to proste wykładki. Zarówno Leo, jak i Cristiano większość goli zdobywa dzięki kolegom. Oczywiście są świetni, ale przez to inni piłkarze (prócz Iniesty i Xaviego jeszcze Oezil, Xabi Alonso, Gomez, Buffon i kilku innych) są praktycznie niezauważalni.

Chciałabym, żeby ZP zdobył ktoś, kto najwięcej na to zapracował, ale jest ciągle w cieniu. Ktoś spoza dwójki Ronaldo, Messi.
Cris od 2008 nie otrzymał ZP więc w tym roku mu się jak najbardziej należy, zapracował sobie na to, ale jeśli dostanie ją Iker to ok, za to jeśli znowu zgarnie ją Messi to tego nie ogarnę xd

Co do tego kogo się bardziej zauważa no to jest oczywiste, że gdzieś tam zawsze patrzymy na to kto ile goli ma na koncie, a nie kto przy nich asystował, rzeczywiście w pewnym sensie to niesprawiedliwie, ale tak już jest.
Ale nie ma sportu zespołowego, w którym ten, kto zdobywa punkty nie dostałby jakiegoś wyróżnienia. To taka mała dygresja

Mi się obecnie marzy ZP dla Iniesty, Pirlo lub Ikera
Sześciu madridistas o Złotą Piłkę

Znamy nazwiska 23 kandydatów do nagrody Złotej Piłki FIFA 2012. Na liście znaleźli się między innymi Cristiano Ronaldo, Karim Benzema, Iker Casillas, Sergio Ramos, Xabi Alonso i Mesut Özil. Faworytami do tegorocznej nagrody są oczywiście trzykrotny triumfator Lionel Messi i zwycięzca z 2008 roku Cristiano Ronaldo.

Real Madryt to drużyna z największą liczbą nominacji. Aż sześciu piłkarzy Królewskich ma szansę na zdobycie nagrody dla najlepszego piłkarza świata. O jednego zawodnika mniej ma FC Barcelona, zaś z Chelsea, która wygrała Ligę Mistrzów, jest tylko Didier Drogba, który obecnie gra w Chinach. Z 23 piłkarzy wybranych w zeszłym roku na tegorocznej liście powtarza się zaledwie dwanaście nazwisk.

Lista nominowanych:
Sergio Agüero (Argentyna / Manchester City)
Mario Balotelli (Włochy / Manchester City)
Karim Benzema (Francja / Real Madryt)
Gianluigi Buffon (Włochy / Juventus Turyn)
Sergio Busquets (Hiszpania / FC Barcelona)
Iker Casillas (Hiszpania / Real Madryt)
Didier Drogba (Wybrzeże Kości Słoniowej / Chelsea, Shanghai Shenhua)
Radamel Falcao (Kolumbia / Atlético Madryt)
Zlatan Ibrahimović (Szwecja / AC Milan, Paris Saint-Germain)
Andrés Iniesta (Hiszpania / FC Barcelona)
Lionel Messi (Argentyna / FC Barcelona)
Manuel Neuer (Niemcy / Bayern Monachium)
Neymar (Brazylia / Santos)
Mesut Özil (Niemcy / Real Madryt)
Gerard Piqué (Hiszpania / FC Barcelona)
Andrea Pirlo (Włochy / Juventus Turyn)
Sergio Ramos (Hiszpania / Real Madryt)
Cristiano Ronaldo (Portugalia / Real Madryt)
Wayne Rooney (Anglia / Manchester United)
Yaya Touré (Wybrzeże Kości Słoniowej / Manchester City)
Robin van Persie (Holandia / Arsenal, Manchester United)
Xabi Alonso (Hiszpania / Real Madryt)
Xavi Hernandéz (Hiszpania / FC Barcelona)

Mourinho również z nominacją

José Mourinho również został nominowany do Złotej Piłki FIFA, którą Federacja i France Football przyznają najlepszemu trenerowi w danym roku. To trzecia edycja tego plebiscytu, poprzedniego wygrywali właśnie Mourinho i Guardiola. Także ta nagroda zostanie wręczona 7 stycznia na gali w Zurychu.

10 wybranych trenerów:
José Mourinho (Real Madryt)
Vicente del Bosque (Reprezentacja Hiszpanii)
Roberto di Matteo (Chelsea)
Alex Ferguson (Manchester United)
Pep Guardiola (Barcelona)
Jupp Heynckes (Bayern Monachium)
Jürgen Klopp (Borussia Dortmund)
Joachim Löw (Reprezentacja Niemiec)
Roberto Mancini (Manchester City)
Cesare Prandelli (Reprezentacja Włoch).

Skoro już oficjalnie znamy wszystkich nominowanych to podaję moją oficjalną top trójkę

Piłkarze:
1.Cristiano Ronaldo
2.Iker Casillas
3.Sergio Ramos

Nie rozumiem co wśród nominowanych robi Pique który w ostatnim sezonie grał... cienko!

Trenerzy:
1.Jose Mourinho
2.Jourgen Klopp
3.Alex Ferguson

Co do Vicente to on się dużo nie spracował. Ma świetnych piłkarzy i tylko kontynuuje dobrą passę swojego poprzednika. Nie zauważyłam jakichś pozytywnych przełomów z jego strony.
Mnie bardziej od Pique dziwi Busquets, Neymar i Aguero

Nie wiem jak mogłam zapomnieć o Didierze! To jest jeden z fenomenów, a całkiem o nim zapomniałam...

Moja lista:
1. Andres Iniesta
2. Iker Casillas/Didier Drogba/Andrea Pirlo
3. Lionel Messi/ Mesut Ozil/Xavi Hernandez
Ewentualnie Zlatan Ibrahimović, ale z racji, że za nim szczerze nie przepadam nie dopisałam go do listy

Trener roku 2012:
Jurgen Klopp- zdecydowanie on zasługuje na wyróżnienie, bo od dłuższego czasu BVB gra na wysokim poziomie, co udowadnia w LM 2012/2013
Z tym trenerem to chyba masz rację. Dałam na pierwszym miejscu Mou ale po dłuższym zastanowieniu chyba jednak Klopp bardziej zasłużył...choć z kolei the special one wygrał w ubiegłym sezonie ligę, puchar króla i dostał się do półfinału LM a Borussia zdobyła chyba tylko ligę i odpadła w grupie w LM więc sama już nie wiem...
Pozostaję jednak przy Mou.
Tylko, że trzeba zwrócić uwagę też kto gra w danych klubach Np., Del Bosque z Hiszpanią wygrał Euro w pięknym stylu, ale czy jest wybitnym trenerem? A Klopp zrobił coś z niczego- mimo wszystko nie można powiedzieć by Lewy, Błaszczu, Piszczek, Reus, Schmelzer dorównywali Ronaldo, Ramosowi, Alonso czy Higuainowi

Dla mnie Klopp, ale on raczej nie zostanie wybrany.
Faktycznie, trochę to skomplikowane. Del Bosque ma osiągnięcia ale tak naprawdę tylko dzięki swoim wielkim graczom, Klopp niby ma mało liczących się piłkarzy ale jednak potrafił z nimi wygrać coś znaczącego... dziwne to wszystko ale chyba i tak pod uwagę powinno się brać osiągnięcia więc jak dla mnie Mourinho, bo on mimo iż ma "gwiazdy" to musiał zrobić z nich świetny zespół, zanim się pojawił obecny Real nie istniał!
moim zdaniem ZŁOTA PIŁKA należy się Crisowi , w końcu jest kluczowym zawodnikem Realu , dzięki jego golom zdobyli mistrza w tamtym sezonie i Puchar Króla a na Euro2012 poprowadził swój zespół do półfinału tej imprezy / albo Ikerowi , to bramkarz najlepszy na świecie , nie raz ratował Real i reprezentację z opresji i pokazał swoja klasę , trudno sobie wyobrazić obie ekipy bez Ikera , jest też wspaniałym człowiekiem
Zgadzam się z tobą Lusia. Jeśli ta nagroda ma jakąś wartość i przyznaje się ją za zasługi to powinni ją zdobyć właśnie ci dwaj piłkarze, albo Iker albo Cristiano.
Też się zgadzam. Co do trenera to też się waham między Kloppem a Mourinho, i nie umiem obiektywnie ocenić. W każdym razie zgadzam się z wami co do del Bosque, mając takich piłkarzy to on wiele do roboty nie ma
ja stawiam na Mou , jest genialnym trenerem , to profesjonalista i zna się na swoim fachu jak mało kto , mimi że wielu go nie lubi ja go strasznie lubie
To że nie lubi się danego piłkarza czy trenera nie powinno mieć wpływu na głosowanie a niestety ma! Świadczą o tym ostatnio rozdane złote piłki dla piłkarzy. Na szczęście jeśli chodzi o trenerów to nie mam zastrzeżeń. Ostatnio zdobyli je Mou i Guardiola i na szczęście jak najbardziej zasłużenie. Mam nadzieję że i w tym roku ta nagroda zostanie właściwie przyznana no i bardzo po cichu liczę że wreszcie i piłkarze będą ją zasłużenie otrzymywać.
Ja akurat w przypadku trenerów to w ogóle się sympatią nie kieruje, średnio przepadam za Mou, bo czasem to takie głupoty gada, że głowa mała i troche się kompromituje.. Jeśli mam do niego jakąś sympatie to dlatego, że jest trenerem Królewskich xd no i ma już sporo zasług na koncie, Klopp ma ich mniej, ale wydaje się, że bardziej musiał na nie zapracować
jak dla mnie jest bardzo inteligentny i wie co robi , ma chłop głowę na karku i tyle , czasami przegina to fakt ale szybko o tym zapominam
Ja strasznie nie lubię Mou, szczególnie za to jego 'wieczne pokrzywdzenie' Jednak potrafi odpowiednio ustawić zawodników, by dobrze grali. Gdyby tylko potrafił się kontrolować i nie pokazywał takiej nienawiści do Barcelony...
cenię go za to że potrafi dobrze prowadzić drużynę , to ambitny facet i chce osiągnąć jak najwięcej z Realem ale Barca często staje mu na drodze , sport to rywalizacja zespołów i trenerów , pamiętacie jak to było z Guardiolą ? oni dwaj to dawali czadu
Może Mou ma ciężki charakter ale to akurat przy przyznawaniu tej nagrody nie powinno mieć znaczenia. Liczą się wyniki i efekty jego pracy jako trenera a tego nie można mu odmówić, a przecież właśnie za to daje się tą nagrodę.
Sympatyzowanie z nim czy też nie to zupełnie odrębny temat.
Ja np lubię jego charakter, mimo iż czasami idzie po bandzie to przynajmniej nie jest nudno.
Wiadomo, tutaj trzeba oceniać umiejętności. Jestem bardzo ciekawa kto wygra ZP zarówno w kategorii trenerów, jak i samych piłkarzy

W sumie to Didierowi należy się nagroda, bo wygrał razem z Chealse LM, w Mistrzostwach Afryki był w finale, który przegrał o włos, więc ma konkretne argumenty, by zdobyć to trofeum.
MARZENKA20- masz rację liczą się osiągnięcia, odniesione sukcesy i umięjętności a tego Mou nie można odmówić



Oj dawali

Wiadomo, że nie chodzi o sympatie, tzn nie oszukujmy sie trzeba przyznać, że niestety chodzi, ale nie powinno xd dlatego też wymieniłam Mou, chociaż średnio go lubie, ale swoje zrobił i trzeba to docenić
wiesz ja się nim strasznie jaram , jest też przystojny, męski i dojrzały , podobają mi się tacy faceci
Owszem to zadbany i elegancki facet, nie taki "wiejski" jak Smuda. Dobrze że jest teraz Fornalik, widać ze to poważny trener z prezencją. Szkoda że to nie on prowadził biało-czerwonych na Euro... sorry, zboczyłam trochę z tematu ale jakoś tak nawinął mi się jakoś...
nie szkodzi , masz rację Smuda to był masakryczny , a na EURO2012 jaką kaszanę odwalił , dobrze że teraz Waldi prowadzi reprezentację , może coś zdziała
a masz może konto na ciachach ?
Sorki ale jakoś nie jarzę o co chodzi z tymi ciachami???
to jest taka stronka ciacha.net-kobiecy serwis sportowy, skierowany dla kobiet zainteresowanych sportem , nie mam tam konta ale czytam codziennie , bardzo fajna
Aha, to muszę koniecznie w najbliższym czasie tam zajrzeć...
na pewno warto, to jest takie damskie spojrzenie na sport i sportowców , mi się podoba , może założę sobie tam konto
Ronaldo: Głosowałbym na Messiego i Mou



Messi dostałby mój głos, ponieważ poza byciem decydującym przez strzelanie bramek i zdobywaniem trofeów on jest też w stanie pokazywać futbol o klasie wyjątkowej magii, inny futbol. Cristiano jest bardzo techniczny, ma wielkie umiejętności i jest bardzo praktycznym zawodnikiem, ale Messi ciągle robi nieoczekiwane rzeczy - powiedział Ronaldo Nazario.

- To bitwa między Messim a Cristiano, chociaż Iniesta i Xavi też będą wysoko. To niesamowici zawodnicy, ale jako że grają w środku pola, to nie mogą rozpalać wśród kibiców takiej pasji.

- Neymar? Wcześniej czy później będzie kandydatem do tej nagrody. Powiedziałem już, że potrzebuje przejścia do Europy i gry tam, żeby zobaczyć ile ma talentu, który pokazałby wtedy całemu światu. Wcześniej czy później tak będzie: wyjedzie do Europy i wtedy będzie walczyć o Złotą Piłkę.

- Złota Piłka dla Trenera? Dałbym nagrodę Mourinho. Dobrze znam jego futbol, on ma swoją organizację taktyczną, plan, metody treningowe... To trener, na którego bym zagłosował, bo nie jest łatwo tak dobrze zarządzać codziennie 25 graczami.

- Idealna jedenastka? Casillas, Alves, Ramos, Terry, Marcelo, przed nimi Xavi, Iniesta, Lampard, a z przodu Cristiano, Messi i Neymar.
mam głęboką nadzieję żę to Cris zgarnie Złotą Piłke wraz z Mou , obaj na to zasługują
A znowu Cristiano powiedział, że gdyby mógł zagłosowałby na samego siebie...
I za to go uwielbiam!!! Zna swoją wartość i jest bezpośredni, szczery. Nie udaje że są lepsi czy też nie kryje swojego zdania by przypodobać się innym i nie wyjść za mało skromnego. Po prostu mówi co myśli i czuje. Nie jest fałszywy i za to bardzo go cenię jako osobę.
dokładnie tak, jest sobą i nie jest hipokrytą i nie rozumiem dlaczego jego szczerość niektórych drażni , ja go bardzo za co cenię .
Dokładnie, oby więcej takich ludzi było. Drażnić taka szczerość może gdy jest przesadzona, gdy ktoś ceni się bardziej niż powinien a w przypadku CR7 nie ma o tym mowy. To geniusz futbolu i wiele zdobył w ubiegłym sezonie więc jak najbardziej zasługuje na nagrodę.
wiesz ja nadal wierzę że zdobędziemy Mistrza a Cris nas do tego doprowadzi ,choć dowiedziałam się o kolejnej kontuzji a mianowicie Gonzalo , ach... co za pech
a śledzisz Twitera Crisa ?
Moim zdaniem tego typu teksty (w przypadku Cristiano nie pierwszy raz) świadczą tylko i wyłącznie o tym, że Cristiano nie widzi dalej niż czubek własnego nosa Wolę zawodników znających swoją wartość, ale nie wychwalających się w mediach.
Lusia jasne, że śledzę Crisa na twitterze. Jest moim ulubionym piłkarzem razem z Sergiem i śledzę ich kariery właściwie na bieżąco.

Moim zdaniem tego typu teksty (w przypadku Cristiano nie pierwszy raz) świadczą tylko i wyłącznie o tym, że Cristiano nie widzi dalej niż czubek własnego nosa Wolę zawodników znających swoją wartość, ale nie wychwalających się w mediach.

On jest po prostu szczery, ZAWSZE mówi co myśli, a nie pod publiczke, to nie jest arogancja tylko świadomość własnej wartości, nie każdemu może sie to podobać ale ja wolę to niż fałszywą często skromność xd

Poza tym wkurzają mnie takie teksty, że on nie widzi dalej niż czubek własnego nosa, bo wiele, bardzo wiele rzeczy świadczy o tym, że to nie prawda, ale nie bd się tu produkować bo to raczej na nic się nie zda

Moim zdaniem tego typu teksty (w przypadku Cristiano nie pierwszy raz) świadczą tylko i wyłącznie o tym, że Cristiano nie widzi dalej niż czubek własnego nosa Wolę zawodników znających swoją wartość, ale nie wychwalających się w mediach.

On jest po prostu szczery, ZAWSZE mówi co myśli, a nie pod publiczke, to nie jest arogancja tylko świadomość własnej wartości, nie każdemu może sie to podobać ale ja wolę to niż fałszywą często skromność xd

Poza tym wkurzają mnie takie teksty, że on nie widzi dalej niż czubek własnego nosa, bo wiele, bardzo wiele rzeczy świadczy o tym, że to nie prawda, ale nie bd się tu produkować bo to raczej na nic się nie zda
Napisałam, że to jest moje zdanie i, że JA wolę zawodników skromnych. Akurat w tym przypadku, kiedy został zapytany na kogo odda głos mógłby się 'ugryźć w język' i nie mówić, ze uważa siebie za najlepszego piłkarza. To właśnie przez takie teksty Cristiano nie należy do ulubionych piłkarzy, bo jego koledzy z klubu/reprezentacji mogą czuć się nieco urażeni takim komentarzem. Ale nie ważne, nie zamierzam zmieniać waszego nastawienia do Cristiano, o gustach się nie rozmawia
Ja nie mówię o tym, że to musi Ci się podobać, bo jego pewność siebie może być dla niektórych przesadna i się nie podobać, ok ja tego wcale nie podważam, nie musisz go lubić, ja też nie zamierzam zmieniać Twojego nastawienia do niego

Ale nie mów, że jest egoistą, czy nie widzi nic poza sobą bo to akurat nie prawda..

Karolinka92 dnia 12:37:14 10-11-12, w całości zmieniany 1 raz
Dudziak niby CR7 nie jest lubiany??? Wiem że często na niego gwiżdżą ale tak naprawdę to obecnie on uważany jest za tego który ma największą liczbę sympatyków (mimo wszystko). Już kiedyś pisałam o tym w temacie Crisa ale powtórzę że ma on np największą liczbę followerów na twitterze, na facebooku jest podobnie. Gdzie się nie pojawi tam masa fanów proszących o autografy... itd.
Nie sądzę by np Messi był bardziej lubiany, chodzi głównie o to że częściej okazuje się Crisowi "nienawiść" niż innym.
W Europie Crisowi śpiewają Messi, w Ameryce Południowej z kolei Messiemu śpiewają Cristiano Ronaldo i tam wręcz "nienawidzą" Messiego. Więc chyba tam gdzie nas nie ma jest najlepiej...
Takie moje zdanie.
Jego po prostu albo się uwielbia albo nienawidzi, ciężko wybrać coś pomiędzy,może dlatego może się wydawać że jest nielubiany;)

Ale wracając od Złotej Piłki, ja się nie chce bynajmniej kłócić, ale jestem cholernie ciekawa bo chce zrozumieć, w którym miejscu on wypowiedział się egoistycznie i pokazał się jako osoba, która nie widzi więcej niż czubek własnego nosa? W którym?

Sądzisz, że byłeś najlepszym piłkarzem roku?
Nie jestem najlepszą osobą do odpowiadania na to pytanie i rozmawiania na ten temat. Z mojego punktu widzenia uważam, że zespół był na topie. Nie tylko ja, ale również moi koledzy z drużyny, którzy grali bardzo dobrze.

Naturalnie możemy przejść do tematu Złotej Piłki.
Tak...

Zasłużyłeś na nią?
Nie wiem. To nie zależy ode mnie. Istnieją ludzie, którzy głosują - selekcjonerzy, kapitanowie. Ja nie mam nad tym żadnej kontroli. Zobaczymy co wyniknie z głosowania.

Zagłosowałbyś na siebie, gdyby była taka możliwość?
To prawda, nie mamy prawa do głosowania na siebie. Ale gdybym miał możliwość, to oczywiście, że zagłosowałbym na siebie. Co więcej, wszyscy piłkarze zrobiliby tak jak ja, wydaje mi się to oczywiste!

No i jeszcze jedno. Przecież on kurna powiedział prawdę, gdyby tylko była taka możliwość każdy zagłosowałby na siebie Ludzie go oceniają bo przeczytają jakieś zdanie wyciągnięte z kontekstu [co oczywiście zawdzięczają zawsze niezawodnym mediom]

Dudziak niby CR7 nie jest lubiany??? Wiem że często na niego gwiżdżą ale tak naprawdę to obecnie on uważany jest za tego który ma największą liczbę sympatyków (mimo wszystko). Już kiedyś pisałam o tym w temacie Crisa ale powtórzę że ma on np największą liczbę followerów na twitterze, na facebooku jest podobnie. Gdzie się nie pojawi tam masa fanów proszących o autografy... itd.
Nie sądzę by np Messi był bardziej lubiany, chodzi głównie o to że częściej okazuje się Crisowi "nienawiść" niż innym.
W Europie Crisowi śpiewają Messi, w Ameryce Południowej z kolei Messiemu śpiewają Cristiano Ronaldo i tam wręcz "nienawidzą" Messiego. Więc chyba tam gdzie nas nie ma jest najlepiej...
Takie moje zdanie.

Ale mi nie chodziło o twittera czy facebook'a albo o te głupie gwizdy i skandowanie 'Messi' Cristiano czy Messiemu 'Cristiano'. Cytałam gdzieś wypowiedź jednego z piłkary, który miał przyjemność grać z Cristiano i mówił, że nie jest on lubiany przez kolegów z drużyny. Żaden fan nie zna go na tyle dobrze, żeby ostatecznie stwierdzić czy jest on fatastycznym człowiekiem czy też niezbyt interesującym. Najwięcej do powiedzenia mają osoby z jego otoczenia. Ale ja rozumiem wasze zdanie, po prostu wyraziłam swoją opinię na jego temat.

Co do wypowiedzi Cristiano: tak, to prawda, ze każdy piłkarz zagłosowałby na siebie. Jednak on często w wywiadach poddaje się emocjom i mówi coś, czego nie powinien. Wrócę do sytuacji z Agnieszką- gdyby Polacy mogli to wygnaliby ją z Polski za to, że powiedziała, iż Szlemy są DLA NIEJ ważniejsze od IO. A Cristiano czy inny piłkarz (czyt. Lewandowski, Rooney itd) nie ponoszą żadnych konsekwencji swoich słów, a ludzie ich wręcz wielbią. To taka mała dygresja bez znaczenia.

Przypomnijcie mi, kiedy są te wybory najlepszego piłkarza?
I zgadzacie się z Alvesem, który stwierdził, ze nagroda ZP powinna być przyznawana dla najlepszych zawodników na danej pozycji? (osobno bramkarz, obrońca, pomocnik, napastnik)
Aha, rozumiem. Faktycznie, nie wszyscy koledzy muszą go lubić. Przecież jeszcze taki się nie urodził, co by wszystkim dogodził.
A co do wypowiedzi Alvesa to ja popieram, tylko bym coś jeszcze dodała.
Powinni zrobić zestawienie najlepszych piłkarzy na danej pozycji a potem z tych top wybrać jednego najlepszego.
A tak w ogóle to ta nagroda jest bez sensu bo tylko dzieli, i często jest przyznawana niezasłużenie.
Piłka to sport drużynowy i moim zdaniem nie powinno się wybierać jednego najlepszego piłkarza bo bez pomocy kolegów nic by nie zrobił. Ewentualnie bramkarz mógłby taką dostawać bo on broni dzięki własnej pracy a nie strzela gola np po wypracowanej akcji kolegów.
Tutaj się zgadzam. Wcześniej już wspomniałam, że niektórzy piłkarze (Torres na Euro 2012) mieli takie sytuacje bramkowe, że wstydem byłoby nie wpakować piłki do siatki. W piłce nożnej, siatkówce, koszu, futsalu ciężko jest wybrać najlepszego zawodnika, bo to jest współpraca. Chyba z takich nagród powinni zdecydować- jest LM, LE, Puchary Króla i tam wiadomo, która drużyna jest najlepsza.
Ewentualnie można zrobić coś takiego jak w siatkówce- MVP meczu. Wówczas wszyscy byliby zadowoleni, bo wybraliby nie tego, kto najwięcej strzelił, ale tego, kto najwięcej zrobił
Albo powinni wybierać najlepszą drużynę reprezentacyjną bądź klub.


I zgadzacie się z Alvesem, który stwierdził, ze nagroda ZP powinna być przyznawana dla najlepszych zawodników na danej pozycji? (osobno bramkarz, obrońca, pomocnik, napastnik)


I to byłoby najlepsze rozwiązanie, bo teraz jest tak, że docenia się tylko napastników, innych stawiając raczej gdzieś z boku, a już szanse na zdobycie ZP przez bramkarza są tak małe, że prawie ich nie ma xD więc to byłoby bardziej sprawiedliwe na pewno
powiem tak , każdy ma prawo do swego zdaniu i DUDZIAK nie musisz go lubić ale to wielki zawodnik i wspaniały człowiek i należy mu się szacunek i uznanie za to co osiągnął w życiu


I zgadzacie się z Alvesem, który stwierdził, ze nagroda ZP powinna być przyznawana dla najlepszych zawodników na danej pozycji? (osobno bramkarz, obrońca, pomocnik, napastnik)


I to byłoby najlepsze rozwiązanie, bo teraz jest tak, że docenia się tylko napastników, innych stawiając raczej gdzieś z boku, a już szanse na zdobycie ZP przez bramkarza są tak małe, że prawie ich nie ma xD więc to byłoby bardziej sprawiedliwe na pewno
Gdyby w tym roku ZP otrzymał Iker (lub Buffon, ale zdecydowanie mniejsze szanse) to byłaby jakaś zmiana na lepsze
Można mieć nadzieję, ale szanse na to są właściwie żadne prawdę mówiąc, moje typy swoją drogą ale zdziwiłabym się mocno gdyby ZP otrzymał ktoś inny niż Messi, skoro otrzymuje ją wtedy, kiedy inni zasługują na nią bardziej [i nie mówię tylko o Crisie, ale też o innych zawodnikach Barcy] to czemu miałby nie otrzymać teraz
A ja jestem pewna, że Leo ZP nie otrzyma. Mam przeczucie, że otrzyma ją dopiero, jak coś osiągnie w MŚ. Brakuje mu dobrego wyniku z reprezentacją, a że w eliminacjach i meczach towarzyskich idzie Argentynie bardzo dobrze, to można być optymistą co do ich gry Zresztą, Leo (pomimo mojego uwielbienia dla jego osoby) nie zasługuje na tą nagrodę- o ile często ratuje tyłek Barcelonie, o tyle nic wielkiego Barca nie osiągnęła w LM i La Lidze.
DUDZIAK zgadzam się z tobą , powinien coś osiągnąć z reprezentacją bo jak na razie to tam nic nie pokazał z wielkich imprezach , zobaczymy jak będzie na MŚ , teraz inni bardziej zasługują na Złotą Piłkę
Leo jest wybitnym piłkarzem, ale w 2012 zasługuje na nią ktoś z reprezentacji Hiszpanii lub Chealse/Bayernu.
Drogba mógłby być doceniony i otrzymać ZP za to, że poprowadził Chealsea do zwycięstwa w Lidze Mistrzów i jeszcze był w finale Mistrzostw Afryki.
Moim zdaniem nagrody nie otrzyma ani Messi ani Cris. Dlaczego??? Otóż z Messim trochę przesadzili dając mu tyle razy nagrodę i wiedzą, że społeczeństwo burzy się powoli przed tą niesprawiedliwą oceną. Ludzie orientują się ze tu wygrywa sympatia a nie osiągnięcia. Crisowi nie dadzą bo go nie lubią a właściwie jego osobowości.
Ostatecznie nagrodę dostanie ktoś z Barcelony bo to taka wspaniała drużyna.
Nie pisze tego bo nie lubię Barcelony ( nie przepadam ale to akurat tu nie ma znaczenia ), po prostu tak będzie.
Obym się myliła i po 7 stycznia zajrzała tutaj zadowolona że złotą piłkę otrzymał ktoś kto naprawdę na nią zasłużył za ubiegły sezon 2011/12
MARZENKA obawiam się że może byc tak jak mówisz ale mimo wszystko jestem dobrej myśli i wygra ktoś kto na to zasłużył
W Barcelonie zasłużył Xavi i Iniesta. W Realu Casillas i z Cristiano sie waham (jego forma falowała, ale mimo wszystko coś osiągnął). W Chealsea Drogba i Cech, a z Bayernu? Oby nie Gomez
zgadzam się z tobą , mam takie same typy
Del Bosque zagłosuje na Hiszpanów

- Jutro jest termin oddania głosów do FIFA. Mogę z pewnością powiedzieć, że moje głosy powędrują do trzech Hiszpanów - wyjawił selekcjoner reprezentacji Hiszpanii, Vicente del Bosque, zapytany o kwestię Złotej Piłki.

Nawet taki Vicente nie zagłosuje obiektywnie tylko solidarnie...
A gdzie inni ??? Cristiano ( świetny sezon ), Zlatan ( wczoraj zadziwił świat futbolu ), Rooney, Cavani, Suarez i paru innych by się znalazło jeszcze ( mimo iż nie są nominowani)
W przyszłym roku Jak nic nagrodę powinien dostać IbraKadabra, jeśli nadal będzie tak zarąbiście grał jak obecnie!!!
Ja myślę, że Del Bosque miał na myśli Casillasa, Xavi'ego i Iniestę.
to było do przewidzenia że tak zagłosuje , niestety !!!!!!!
Dlaczego niestety? Przecież ta trójka zasłużyła na tą nagrodę w równym stopniu jak Cristiano...
Carlos: Chcę głosować na Ronaldo

Były zawodnik Realu Madryt, Roberto Carlos powiedział kilka słów kto powinien wygrać tegoroczną edycję plebiscytu Złotej Piłki. Brazylijczyk przyznał że słusznym zwycięzcą jest CR7.
W ostatnich trzech sezonach to Argentyńczyk górował nad gwiazdą z Portugalii. Jednak tym razem to nie on zasłużył na wyróżnienie, jedynym słusznym werdyktem będzie zwycięstwo Ronaldo co podkreśla Roberto Carlos, że teraz nadszedł czas Cristiano.
"Każdy liczy na Leo Messiego, jednak ja sądzę, że wygrał już wystarczająco wiele. Dlatego chcę głosować na Cristiano Ronaldo, to świetny piłkarz który zasłużył na wygraną", mówiła była gwiazda Realu Madryt.
Nowa kampania w wyścigu o Złotą Piłkę

Nie wystarczy już strzelać gola za golem, sięgać po trofea, czarować kibiców swoimi umiejętnościami. Żeby sięgnąć po Złotą Piłkę piłkarz musi być również przykładnym człowiekiem poza boiskiem, którego wizerunek nie godzi w zasadę Fair Play. To nowy trend w tej piłkarskiej kampanii przedwyborczej.

Dzień bez wypowiedzi ludzi ze świata piłki na temat ich faworytów w wyścigu o najcenniejszą indywidualną nagrodę w futbolu, jest dniem straconym. Im bliżej rozstrzygnięcia (7 stycznia), tym zaangażowanie społeczne jest większe. Od kiedy konkurs stał się bardziej subiektywny, a coraz mniej zgodny z artykułem 3 kodeksu FIFA, który przejrzyście wskazuje kryteria wyboru*, także sami laureaci starają się polepszać swoją poza boiskową renomę.

Na placu bitwy pozostało tak naprawdę dwóch kandydatów. Słupki poparcia mogą rosnąć tylko przy Messim albo przy Ronaldo. Choć jeszcze kilka miesięcy temu, w "poeurowej" zawierusze przewijały się nazwiska Casillasa, Iniesty czy Xaviego. Teraz jednak mało kto wierzy w to, że ten futbolowy duopol zostanie rozbity.

Taką opinię potęgują ostatnie zagrywki medialne obu graczy. Zwłaszcza Ronaldo, który na początku listopada pojawił się we włoskiej telewizji jako mediator pomiędzy skłóconą matką i córką. To kolejna próba naprawiania wizerunku, która ma pomóc Portugalczykowi po raz drugi sięgnąć po Złotą Piłkę. Piłkarz Realu nie chce być kojarzony z aroganckim i bezczelnym stylem gry. Mówił o tym w wywiadzie dla CNN, że czuje się ofiarą swojej boiskowej postawy. Jednak wypowiedź o tym, że gdyby mógł, to sam zagłosowałby na siebie znów wprawiła wyborców w zakłopotanie.

Trzymając się elekcyjnej terminologii, sztab wyborczy Argentyńczyka ma zupełnie inne założenia. Trochę skomplikowały ją narodziny syna Messiego. Dwóch madryckich dziennikarzy zaczęło nawet kpić z tego, mówiąc, że gracz Barcy jest teraz częściej w mediach niż przez cały rok.

Na dwa miesiące przed rozstrzygnięciem plebiscytu FIFA i France Football każda metoda jest dobra, żeby zwrócić na siebie uwagę. Niewątpliwie, medialne zaangażowanie obu zawodników wydaje się, że będzie miało znaczenie w ostatecznym głosowaniu.

*Trofea powinny być nagrodą za postawę na boisku i za ogólne zachowanie w sporcie
DUDZIAK Casillas owszem zasłużył na to wyróżnienie za całokształt swojej pracy ale Xavi i Iniesta ...to już bym polenizowała

DUDZIAK Casillas owszem zasłużył na to wyróżnienie za całokształt swojej pracy ale Xavi i Iniesta ...to już bym polenizowała
Jak to Iniesta i Xavi nie zasłużyli?! A dzięki komu Hiszpania zdobyła Mistrzostwo Europy? Oni rozgrywają fenomenalne piłki, dogrywają je wspaniale, a że mają mało goli to nie oznacza, że nie zasłużyli. Casillas sam by nie wygrał Mistrzostwa (Czachy również maja wyśmienitego bramkarza i co?). Troszkę mało obiektywizmu widzę w Twojej ocenie, ale cóż, każdy ma własne zdanie.
DUDZIAK sorry ale moim zdaniem są inni zawodnicy którym bardziej się należy ta nagroda choć oczywiście doceniam klasę tych dwóch piłkarzy
Natomiast moim zdaniem Xavi i Iniesta zasłużyli w takim samym stopniu na ZP, jak Ronaldo. Natomiast lepsi od Ronaldo (aktualnie) są Zlatan, Drogba i Casillas (Buffon i Cech oraz Pirlo, Suarez pozostaną niedocenieni).
no wiesz jest wiele świetnych piłkarzy i nie sposób wszystkich nagrodzić ale masz racje wielu jest bardzo niedocenionych
Iniesta zdobył już jedno Trofeum, dla najlepszego zawodnika Europy, więc to już byłaby lekka przesada jakby zgarnął i Nagrode dla najlepszego zawodnika świata, czyli ZP właśnie, ofc moim zdaniem ja sama doceniam jego klasę, ale jest też wiele innych piłkarzy wartych w tym roku docenienia, nawet poza Leo i Crisem
Wiesz, równie dobrze można powiedzieć, że Cristiano otrzymał już raz ZP, więc teraz powinni zostać docenieni inni Jestem pewna, że dla Andresa ZP byłaby cenniejsza niż nagroda najlepszego piłkarza Europy.
Ale otrzymał ją w 2008 roku, kiedy to było A Iniesta otrzymał Trofeum w tym roku, mimo że go cenię, to nie sądzę żeby był najlepszym zawodnikiem Europy i świata
A ja uważam, że mógłby być najlepszym piłkarzem świata, ale brakuje mu pokaźnej liczby goli- gdyby jeszcze to miał w dorobku to zostałby z pewnością uznany najlepszym piłkarzem świata.

Ja mam nadzieję, że Neymar nie otrzyma tej nagrody. A porównania Neymara do Leo, Cristiano, Zlatana, Iniesty itd są po prostu śmieszne...
Tsaa, ja też czytałam, że jest niby tej samej klasy co Leo i Cris, a nawet lepszy xD nawet tego nie skomentuje
Neymar jeszcze NIC ważnego nie osiągnął, a już pieją z zachwytu nad nim... Niech przejdzie do europejskiego klubu, wtedy będzie wiadomo jakiej klasy jest zawodnikiem.
O tak, tu się z Tb w pełni zgadzam. Niech zawita do Realu albo Barcy, zobaczymy czy nadal będzie tak błyszczał a jak nawet nie do nich, to czeka jeszcze choćby liga angielska, też wspaniała, będą się bili o takiego geniusza
Co do Casillasa ( ktoś tu napisał że zasłużył za całokształt), osobiście mu kibicuję ale przecież to nagroda nie za całokształt tylko ubiegły sezon...
Myślę jednak, że obecnie najbardziej ZP należy się Cristiano bo to był jego najlepszy sezon w Realu, miał wielki wkład we wszystkie trofea jakie zdobyli no i zasłużył się na Euro, Dokonał też z Realem rekordu zdobytych bramek w lidze, a co za tym idzie i punktów!!!
Z drugiej strony wszyscy będą głosować na Leo, bo go lubią. Śmiać mi się chciało jak jakiś prezes klubu powiedział że to był jego najlepszy sezon. Przecież on nic nie zrobił, ani ligi nie wygrał ani LM ani nawet sukcesów z Argentyną...
Głosujący będą wybierać Iniestę bądź Xavi'ego żeby nie było że znów Messi. Może to i lepiej że Cris nie wygra, bo wtedy każdy by mówił że dostał tą nagrodę w spadku po Leo, bo on za dużo by wygrał...
Co do Leo to prawdą jest, że nawet gdyby miał fenomenalny sezon (wygrana PD, LM i osiągnięcie z Argentyną) to i tak nie dostałby ZP. Otrzymał ją 3 razy i więcej raczej jej nie otrzyma.
A dlaczego pomijacie Drogbę, który osiągnął więcej w tym sezonie od Cristiano? Zdobył LM, Puchar Anglii, w Pucharze Narodów Afryki wraz z reprezentacją zdobył srebro (tak, wiem, Afryka słabsza od Europy, ale czy na pewno?). Didier jest najbardziej niedocenionym piłkarze, a jeszcze nigdy nie otrzymał tej nagrody.
Obrońca FC Barcelona Gerard Pique pochwalił swojego kolegę z drużyny Leo Messiego. - On nie ma sobie równych - ocenił Hiszpan.

- Szanuję tych, którzy twierdzą, że Złota Piłka należy się Cristiano. Ronaldo to najlepszy piłkarz spośród ludzi, a Messi jest z innej planety. Trenuję z nim każdego dnia - mówił defensor.

- Spotkałem się również z Cristiano za czasów naszej gry na Old Trafford. On jest świetny i bardzo ciężko pracuje. Messi nie ma jednak sobie równych. Tak wiele lat gra już na najwyższym poziomie, że można zastanawiać się, czy to nie najlepszy gracz wszech czasów. Będę opowiadał swoim dzieciom i wnukom, że grałem z Leo Messim - zakończył Pique.
zgadzam się z wami żę Neymar to nie powinien byc nagrodzony , chciałbym go zobaczyc w europejskim klubie , podobno ma przejsć do Barcy
Dudziak masz rację co do Drogby, lubię gościa ale nie wiedziałam że miał tak świetny sezon bo nie interesuję się nim za bardzo.
Myślę że sprawiedliwie by było gdyby zgarnął tą nagrodę.
Co do Neymara to tak naprawdę w żadnym meczu go nie widziałam, wszyscy tak go wychwalają a tak naprawdę to nie wiem czy on czegoś szczególnego dokonał. Ja przynajmniej tego nie widziałam.
MARZENKA ja Neymara to też tak mało znam , jakos nie przykuwa mojej uwagi choc mówią żę to wielki talent ... a co do Drogby to załatwił Chelsea wygarną w LM i puchar Anglii więc zasłużył sobie
Ja uwielbiam Drogbę za jego ogromne zaangażowanie. Oglądałam finał PNA i tam, po niewykorzystanym karnym w 30-którejś minucie miał łzy w oczach. A po przegranym spotkaniu tak strasznie płakał... Natomiast Chelsea to głównie jemu zawdzięcza LM.

Ja widziałam jeden z filmików, gdzie Neymar przeszedł pół boiska z piłką minął wielu zawodników), ale grali wtedy z III-ligowcem, więc (biorąc pod uwagę poziom brazylijskiej ligii) to nie był żaden wyczyn Na IO grał średnio, widać było, że się troszkę gubi. W tej chwili nie można go postawić obok Leo czy Cristiano. O Goetze też się mówi, że to wielki talent, ale jakoś w Borusii się nie popisuje...
Otóż to! Dużo się o nich mówi ale jak dotąd nie pokazali umiejętności na miarę Crisa czy Leo, niech się lepiej schowają bo póki co, to im i nie tylko im do pięt nie dorastają...Jakby Brazylia chciała nam na siłę wcisnąć Neymara, tak to wygląda.
Moim zdaniem za wcześnie mówią o tej dwójce, bo są młodzi i wydaje się, że spoczywają na laurach. Zresztą, Neymar powiedział, że nie zamierza przechodzić do Europy, czyżby strach przed wyzwaniem?
ja to Neymara kojarzę najbardziej z tej piosenki Gusttavo Lima gdzie wystąpił w teledysku
Odkąd zobaczyłam go w tym teledysku ciągle mam wrażenie, że on nie należy do inteligentnych osób
hahahaha..... dlaczego?
Ten Lima śpiewa a Neymar tak się śmiał z tego tańca, jakby był niedorozwinięty (bez obrazy dla osób niepełnosprawnych)
hahaha... rozumiem i rzeczywiście wygląda tak jakby coś wziął
Podobno o Neymara stara się Barcelona, ale modlę się, by nie doszło do podpisania kontraktu.
też coś tak słyszałam ale ja wiem , moze tylko plotki , jakoś go tam nie widze
Wracając do ZP, jak myślicie, który z Polaków jako pierwszy zostanie choćby nominowany? Ja myślę, że Błaszczu, który w Borussi gra świetnie i biega chyba lepiej od Alby
jakby któryś został nominowany to byłby cud normalnie , może kiedyś tego doczekamy tak jak naszej drużyny w LM , do głowy przychodzi mi tylko Kuba przed tą kontuzją grał super był filarem Borussi i oby tak dalej
Lewandowski moim zdaniem gra 'drewno'. Jak dostanie dobrą piłkę to strzeli gola, ale jak musi się wrócić i nabiegać to nie ma mowy. Natomiast Kuba wypluwa płuca. Nawet w reprezentacji Kuba biega, a Robert stoi i macha rękoma.
zgadzam się z każdym słowem , Lewy ostatnio gwiazdorzy sodówka może uderzyła mu do głowy a w reprez. nie daje wszystkiego jak w Borussi
Ja tego Neymara to też głównie kojarzę z tego klipu. Jak ta piosenka stała się popularna to zawsze mówili że śpiewa tam przyszły talent futbolu no i zerknęłam i ... nie śpiewał tylko trzymał mikrofon i tańczył... i tyle go znam no i obiło mi się o uszy ze jest z Brazylii. Co do jego transferu do Barcy to odradzam, nie jest im tam wcale potrzebny. Mają wystarczająco świetnych piłkarzy i na pewno o niebo lepszych od niego.
Co do Polaków to myślę że Lewy miałby jakieś szanse o ile ten sezon będzie udany i jego klub coś ugra bo ostatnio głośno się o nim zrobiło za sprawą meczu z Realem. Zagraniczne gazety, zwłaszcza hiszpańskie bardzo go chwaliły.
I to jest najbardziej denerwujące. A te zachwyty nad nim...
Równie śmieszne są teksty typu: "Gdyby nie Messi to Zlatan, Villa, Pedro... byliby najlepszymi strzelcami", to Messi ma kurde karierę zakończyć, bo jest wybitnym piłkarzem?
Lewy nie jest taki zły, wiadomo że to nie jest najwyższa klasa i nigdy nie będzie, ale nie można porównywać występów w klubie do reprezentacji, raz że w klubie ciągle trenuje, zna wszystkich, to dwa że w Borussi ma po prostu lepszych piłkarzy, na pewno łatwiej się z nimi gra

Ale też mnie trochę wkurza, bo nie sądzę żeby dawał z siebie 100&, Błaszczu i Piszczu są moim zdaniem lepszymi piłkarzami
Błaszczykowskiemu brakuje wzrostu, gdyby był wyższy to z pewnością grałby jeszcze lepiej
Myślę że Lewy nie jest taki zły. W Borussii ma lepiej bo jest kilku piłkarzy którzy stwarzają mu sytuacje, a u nas niestety Lewy biegnie z przodu sam i musi minąć kilku przeciwników by stworzyć sobie sytuację co właściwie graniczy z cudem.
Moim osobiście ulubionym polskim piłkarzem jest Błaszczykowski. Dla mnie jest on lepszy od Lewego, gdyby miał tylko lepsze warunki fizyczne...no i szkoda że nie zagrał z Anglią, z Realem, wtedy zapewne i o nim by się mówiło.

eciwników by stworzyć sobie sytuację co właściwie graniczy z cudem.
Moim osobiście ulubionym polskim piłkarzem jest Błaszczykowski. Dla mnie jest on lepszy od Lewego, gdyby miał tylko lepsze warunki fizyczne...no i szkoda że nie zagrał z Anglią, z Realem, wtedy zapewne i o nim by się mówiło.


Moim też, i zgadzam się xD

Myślę że Lewy nie jest taki zły. W Borussii ma lepiej bo jest kilku piłkarzy którzy stwarzają mu sytuacje, a u nas niestety Lewy biegnie z przodu sam i musi minąć kilku przeciwników by stworzyć sobie sytuację co właściwie graniczy z cudem.
Moim osobiście ulubionym polskim piłkarzem jest Błaszczykowski. Dla mnie jest on lepszy od Lewego, gdyby miał tylko lepsze warunki fizyczne...no i szkoda że nie zagrał z Anglią, z Realem, wtedy zapewne i o nim by się mówiło.

Wiadomo, ze w BvB są lepsi zawodnicy, ale gdyby był naprawdę świetnym piłkarzem, na jakiego media go kreują to poradziłby sobie w reprezentacji, bo przecież Błaszczykowski, Piszczek, a ostatnio jeszcze Grosicki i Krychowiak biegną do przodu i są w stanie mu pomóc.
Ja również najbardziej lubię Kubę i został już wyróżniony, bo był w 30 najlepszych zawodników w Europie
No niby tak, ale zauważ że również Messi czy Ronaldo nie błyszczą w reprezentacji tak jak w klubach a czemu??? bo nie mają tak dobrych partnerów.
Messi i Ronaldo przecież prowadzą swoje reprezentacje Gdyby nie Ronaldo to Portugalia nie byłaby w finale, również gdyby nie Messi to Argentyna nie miałaby pierwszego miejsca w grupie w eliminacjach do MŚ 2014.
Różnica między tą dwójką a Robertem jest taka, że oni potrafią się wrócić po piłkę nawet na własną połowę, a Robert woli postać pół meczu w oczekiwaniu na cudowne podanie
ja z polskich piłkarzy najbardziej lubie Kube i Piszcza to bardzo dobrzy zawodnicy , wydają się byc sympatyczni i mili a Kuba to mnie rozwala , widziałam na youtube jak był wywiad z całą trójką to Kuba jaki wesołek i taki zabawny
Ale z tymi biletami po Euro to trochę przesadził i będzie się to za nim wlekło długo, długo, długo...
No niestety, w w nerwach łatwo popełnić gafe ja już mu dawno wybaczyłam
Dudziak , bo ja wiem czy Cris i Leo tak błyszczą w reprezentacji i prowadza drużyny do zwycięstw. Przecież na Copa America Messi nic nie zrobił... teraz jest mu łatwiej bo ma obok Iglę i Angela, którzy poprawili swoją grę i myślę ze dlatego Messi i jego Argentyna tak dobrze sobie radzą. Poza tym to o sukcesach jeszcze nie ma mowy, bo to dopiero eliminacje a prawdziwa gra zacznie się w Brazylii. Ronaldo jest ważny dla Portugalii ale też nie jakoś szczególnie, co prawda ostatnio na Euro u nas poprowadził drużynę do półfinału ale na Mundialu 2010 już tak nie zaszalał.
To jest oczywiste, że w klubach gra się łatwiej niż w reprezentacji, nie ma nawet nad czym dyskutować. Może wyjątkiem jest np Hiszpania, bo oni mają po prostu wielkich piłkarzy, tam nie ma słabeuszy, nawet rezerwowi są bardzo dobrzy
Popieram Karolinka!
Można tylko pozazdrościć poza tym to są w większości gracze Realu i Barcy, to już mówi samo za siebie
Hiszpania to zupełnie inna liga Podejrzewam, ze oni rezerwami mogliby zdobyć MŚ, bo u nich piłka nożna to sport ceniony ponad wszystkie inne.

Ja uważam, że niektórzy zawodnicy musza po prostu dojrzeć do odpowiedniej gry w reprezentacji i Messi oraz Ronaldo chyba wreszcie do tego dojrzeli. Ja kibicuję Argentynie i cieszę się, ze zwolnili Maradonę, bo to nie był żaden trener, a przez niego Argentyna położyła MŚ 2010...
a ja kibicuje oprócz naszej reprezentacji , Hiszpanii i Portugalii dlatego w półfinale miałam rozdarte serce
To tak jak ja. Też miałam dylemat bo byłam i za Hiszpanią i Portugalią, ale ostatecznie ze względu na to że Hiszpania wygrała już Euro i Mundial troszkę bardziej kibicowałam Portugalii Ronaldo.
MARZENKA a ja stwierdziłam żę bedę się cieszyć zarówno jak wygra Hiszpania czy Portugalia, bo kocham oba te zespoły ale jak widziałam smutnego Crisa to też mi się chciało płakać ale za to w finale byłam pijana ze szczęścia to wygranej Hiszpanii
A ja na Euro chciałam wygranej Hiszpanii dla Iniesty, Xaviego i Casillasa, ale żal mi było Pirlo, który tak precyzyjnie podawał piłki, że nawet Wielka Dwójka mogłaby się schować Jednak jak wiadomo- jeden zawodnik meczu nie wygra, a na pewno nie w nożną

Bardzo ciekawi mnie czy zostaną docenieni ci, którzy w tym sezonie wygrali coś bardzo ważnego: LM, Euro 2012, LE. Chciałabym, żeby dostali nagrodę ZP, ale ciężko wskazać prócz Drogby i Hiszpanów kogoś z tego grona godnego tej nagrody...
Mi szkoda było najbardziej Coentrao, a jak Ramos przytulił jeszcze Pepe... to masakra!
Wtedy szkoda mi było Navigadores, ale w finale jak najbardziej byłam za Hiszpanią i śmiałam się jak głupia kiedy wygrali i to jeszcze na Mistrzostwach odbywających się u nas i naszych wschodnich sąsiadów. Cieszę się że wygrali bo zapamiętają dzięki temu miejsce gdzie grali i mieszkali przez miesiąc, no i to nietypowe powitanie w Gniewinie...
Ależ wspomnienia, na zawsze.
Ja też kibicowałam Hiszpanii i Portugali, bardziej Portugalii ze względu na Crisa i strasznie żałowałam, że się im nie udało, ale później i tak cieszyłam się z wygranej Hiszpanii xd
ech .... to EURO to było coś pięknego , nigdy tego nie zapomnę , zawsze będę o tym pamiętać a najbardziej mnie rozwalił widok pijanego Xabiego....hahah
Jakiś pracownik FIFA powiedział w radiu podczas wywiadu, że Messi dostanie złotą piłkę z tego powodu że nie było piłkarza z 4 złotymi piłkami z RZĘDU

(zaraz fani messiego sie odezwą że to nie prawda ale tak było)

I jeszcze coś w związku z tą nagrodą
Większość portali podąża za falami i nie ma swojej opinii.. Szczególnie gazeta(sport)pl, Messiego kreują i piszą o nim jak o bogu a o Ronaldo piszą źle tak jak katalońskie dzienniki.. Kiedy jednak coś osiągnie albo zrobi coś dobrego to nie piszą o nim wcale. Spotkałam się z wieloma serwisami tego typu i wiem że można je rozbić o kant ..., Ronaldo to arogant i prostak bo nie jest skromny, leczony sterydami itp itd dla całego świata jest piłkarskim wrogiem co można zauważyć na stadionach co wpływa właśnie na złotą piłkę, jak to ostatnio przeczytałam " nie zagłosuje na Ronaldo bo go nie lubię" .. I kto tu kurcze głosuje.. Ta nagroda nigdy nie będzie sprawiedliwa, a zwłaszcza ostatnio taka się stała.
Nie, nie, nie, Messi nie dostanie ZP. W każdym razie nie w tym roku. Jednak jeśli utrzyma taką formę, jaką prezentuje od początku PD to w 2013 on powinien zgarnąć tą nagrodę, bo jak na razie gra fenomenalnie! Ośmielę się stwierdzić, ze gdyby nie on to Barca nie osiągała by w tym sezonie takich wyników.

Czy ja wiem czy Messi jest lubiany? Znam osoby, które kibicują Barcy, ale Messiego nie lubią, 'bo często dostaje piłkę" lub "bo wygrał 3 ZP"... Ja go cenię za to, że pomimo braku warunków fizycznych (gdyby nie hormony wzrostu miałby max 150...) jest jednym z najlepszych piłkarzy świata
Poczekamy, zobaczymy.
Wszystko wyjaśni się w styczniu.
mam nadzieję żę Messi nie otrzyma tej nagrody , mimo iż doceniam jego klasę sportową to jakoś nie budzi mojej sympatii
W tym roku nie, ale w 2013 ją może otrzymać pod warunkiem, że utrzyma taką formę, jaka obecnie prezentuje. Jednak do takich dywagacji jeszcze daleko
Messiemu już wystarczy tych Złotych Piłek ....hahahha
Jak dla mnie nigdy dla piłkarza za dużo Zp pod warunkiem że naprawdę jest najlepszy i otrzymuje tą nagrodę zasłużenie. Gdyby Messi faktycznie przez ostatnie 3 lata i w tym roku posiadał najlepszą formę, zdobywał największą ilość trofeów i jeszcze przy tym był najefektowniejszy to nie burzyłabym się przed daniem mu nawet 5 ZP ale obecnie nie mogę tego zaakceptować, to jest po prostu nie do pomyślenia. W 2009 roku zasłużył, 2010 absolutnie nie, 2011- mam wątpliwości ale obecnie jeśli wygra to to będzie czysta kpina bo akurat ubiegły sezon można zaliczyć do jego najsłabszych.

Jak dla mnie nigdy dla piłkarza za dużo Zp pod warunkiem że naprawdę jest najlepszy i otrzymuje tą nagrodę zasłużenie. Gdyby Messi faktycznie przez ostatnie 3 lata i w tym roku posiadał najlepszą formę, zdobywał największą ilość trofeów i jeszcze przy tym był najefektowniejszy to nie burzyłabym się przed daniem mu nawet 5 ZP ale obecnie nie mogę tego zaakceptować, to jest po prostu nie do pomyślenia. W 2009 roku zasłużył, 2010 absolutnie nie, 2011- mam wątpliwości ale obecnie jeśli wygra to to będzie czysta kpina bo akurat ubiegły sezon można zaliczyć do jego najsłabszych.
Tutaj się zgadzam. 2010 to raczej z sympatii do niego, ale trzeba też spojrzeć na to, że przed Snejderem byli też inni zawodnicy, ale ich się nikt nie czepia, ze nie zasłużyli...
W tym sezonie (oczywiście sezon piłkarski) pokazuje swój najlepszy football i jeśli tylko tą formę utrzyma i w CA pokaże klasę to nie ma wątpliwości kto powinien dostać ZP, nawet jeśli ma ich już dość dużo.

Ależ bym chciała, żeby Drogba otrzymał ZP, wreszcie doceniliby jego klasę. Chelsea teraz jedzie ostro w dół, możliwe, że to przez brak Drogby.
DUDZIAK
sorki cos mi się pomyliło
a jeśli chodzi o Chelsea to Romek w gorącej wodzie kąpany i podejmuje złe decyzje
Chelsea miała jeden sezon wyśmienity, a następny (obecny) ma słabiutki. Aż śmieszne jest to, że Mistrz poprzedniego sezonu zostaje w grupie...
ja bym powiedziała że w tym sezonie na początku grali bardzo dobrze no a teraz przyszedł kryzys , a poprzedni sezon mieli dziwny nie grali wspaniale a wygrali LM i Puchar Anglii , mimo iż im nie kibicuje to szkoda mi ich , szanuje ich bardzo
Mi ich nie szkoda, ale nie ze względu na jakieś uprzedzenia. Po prostu ich styl mi się nie podoba, nie lubię 'autobusów' w nożnej...
"autobusów" i niby nie jesteś uprzedzona , pewnie dlatego że wygrali z Barcą ale liczy się zwycięstwo a oni wygrali wtedy zasłużenie nawet jeśli gra defensywną
Wcale, ze nie chodzi mi o wygraną z Barceloną. Nie oni jedni z nami wygrywali, a że to była LM to trudno, trzeba to 'wziąć na klatę' i następnym razem bardziej się postarać.

'Autobus' to gra mocno defensywna, a takiej w piłce nożnej nie lubię (ta, w nożnej nie, ale w siatkówce i tenisie kocham defensywę). Wolę jak coś się dzieje na boisku, jak zawodnicy prowadzą akcje, a nie czekają na szczęśliwą kontrę dla siebie.
ale defensywa to częśc gry w futbolu i nawet w taki sposób można osiągnąć sukces
Jedni nie lubią "stawiania autobusów" inni jak np ja klepania piłki... nie da się wszystkim dogodzić, każdy lubi co innego i chyba na tym polega istota futbolu i to jakim cieszy się zainteresowaniem.
zgoda każdy ma inne zapatrywania w tej kwestii, najważniejsza jest gra fair
Otóż to! Ważne żeby zawodnicy grali fair play ( nie jak to miało miejsce w przypadku Shaktara Donieck z Luisem Adriano ) no i żeby sędzie sprawiedliwie sędziował!
a no to rozwalił system , widziałam to haha...

Otóż to! Ważne żeby zawodnicy grali fair play ( nie jak to miało miejsce w przypadku Shaktara Donieck z Luisem Adriano ) no i żeby sędzie sprawiedliwie sędziował!
O co chodzi z tym Donieckiem?
Ostatnio był mecz Shakhtara z jakimś Norsdejlandem czy coś takiego, nie pamięta dokładnie nazwy. Podczas tego meczu Luis Adriano zderzył się z ich zawodnikiem a ten upadł i chyba coś mu się stało. Piłka była dla Shakhtara ale jak to bywa w takich sytuacjach drużyna oddaje ją przeciwnikowi w ramach fair play. Tymczasem któryś z Shakhtara tak ją wybił w stronę bramkarza że akurat dostała się pod nogi Luisa, który zamiast oddać ją wyminął szybko obrońcę i strzelił gola!!!!
Gracze Norden coś tam byli na niego wściekli, również koledzy z drużyny też mieli do niego pretensje, ale gol padł a sędzie musiał go uznać!!! Mniej więcej o to chodziło, mówili o tym w magazynach sportowych w tym tygodniu.
W takim razie to było zachowanie poniżej wszelkiej krytyki... Takie coś nie stoi w duchu rywalizacji fair play. Zawodnicy Shahktaru powinni w takim razie pozwolić tym drugim strzelić bramkę, zeby stan się wyrównał. Ale to takie gdybania
Powinni pozwolić ale nie pozwolili. Była zaraz taka sytuacja ( po wypracowaniu rywala ) ale nie pozwolili mu nawet podejść pod bramkę więc... szkoda pisać!
Bardzo nieładne zachowanie, ale to się na nich zemści wcześniej czy później
On się później tłumaczył, że był odwrócony plecami, nie widział akcji, i jak się odwrócił to zobaczył piłke koło siebie, i strzelił akurat ^^
Peewnie, jeszcze trochę, a zrobi z siebie ofiarę
Pewnie speniał trochę i sie postanowił wytłumaczyć
Raczej obawia się, ze teraz zostanie znienawidzony przez kibiców piłki nożnej i chce wybrnąć z tej sytuacji
Też tak myślę, podpadł kibicom ale też kolegom z drużyny po trosze i teraz będzie próbował naprawić swój wizerunek.
Chciał chłopak zabłysnąć, tylko nie wyszło
Jednak to się będzie za nim długo ciągło, tak jak za Bsuquetsowi wciąż wypominają aktorstwo i nie jest szczególnie lubianym piłkarzem (zawsze gdy zostanie sfaulowany czekam na powtórkę, bo nie potrafię ot tak uwierzyć, ze naprawdę był faul). Piłkarze cały czas pracują na swój wizerunek, jedna zła decyzja i zostają znienawidzeni
To fakt, media i internet nie zapominają nie tylko jeśli o futbol chodzi, wystarczy jedna gafa i będą Ci do końca życia wypominać
no tak jest , nie chciałabym być na jego miejscu , teraz jest negatywnym bohaterem

To fakt, media i internet nie zapominają nie tylko jeśli o futbol chodzi, wystarczy jedna gafa i będą Ci do końca życia wypominać
Ba, jedno złe słowo, a media już wykreują daną osobę na wroga publicznego numer 1
tak teraz jest , media każdego mogą zniszczyć
Cannavaro: mając do wyboru Ronaldo i Messiego, głosuję na... Iniestę i Pirlo

Fabio Cannavaro, były piłkarz madryckiego Realu i zwycięzca Złotej Piłki z 2006 roku, udzielił interesujących wypowiedzi w wywiadzie dla France Football.

Zapytany o Leo Messiego i Cristiano Ronaldo jako dwóch głównych kandydatów na trofeum przyznawane 7 stycznia w Zurychu, były kapitan odpowiedział w następujący sposób: "między Ronaldo a Messim, wybieram... Iniestę i Pirlo."

Według Cannavaro, który pozostaje globalnym ambasadorem klubu Al-Ahli Dubaj gdzie kończył karierę: „Andrés pokazał zdumiewające umiejętności w Barcelonie, natomiast Andrea jest piłkarzem absolutnie niepowtarzalnym, wyjątkowym."

„Oczywiście, mogę tylko dodać, że wiem, jak ciężko nadążyć za taką dwójką gigantów, jak Leo i Cristiano" - zakończył były włoski zawodnik.

No, wreszcie ktoś, kto myśli podobnie jak ja
Sprawiedliwości stanie się zadość?

Już dziś FIFA i magazyn France Football ogłoszą w Sao Paulo trzech finalistów Złotej Piłki. Murowanymi faworytami do tej trójki są bez wątpienia Cristiano Ronaldo który jest również głównym kandydatem do nagrody i Lionel Messi który wygrywał owy plebiscyt 3 razy z rzędu.
Trójka finalistów została wybrana głosami dziennikarzy, trenerów i kapitanów reprezentacji narodowych z listy ogłoszonej w październiku.
Dzisiejszego dnia o godzinie 11:00 poznamy również najlepszego trenera, wśród faworytów pojawiają się nazwiska takie jak Del Bosque czy Guardiola. Jednak obiektywnie patrząc tytuł powinien zgarnąć Jose Mourinho, który zdobył z Realem mistrzostwo Hiszpanii, pobił rekord zdobytych punktów w lidze, rekord bramek z Primera Division i co najważniejsze; powstrzymał wielką Barcelone Pepa Guardioli.
Zdobywcę Złotej Piłki, jak i innych laureatów poznamy 7 stycznia na gali w Zurychu.

Marzenka20 dnia 12:00:15 29-11-12, w całości zmieniany 1 raz
Cristiano i Mourinho finalistami Złotej Piłki

Znamy już trzech finalistów w plebiscycie Złotej Piłki. Do pewniaków - Cristiano i Messiego - ostatecznie dołączył Andrés Iniesta. Jeśli chodzi o trenerów, to najwięcej punktów zebrali Del Bosque, Guardiola i Mourinho. Głosy oddali kapitanowie i selekcjonerzy 209 reprezentacji zrzeszonych w FIFA, a także 49 europejskich korespondentów France Football. Ostatecznego zwycięzcę poznamy 7 stycznia na gali w Zurychu.

Przypomnijmy, że na pierwszej szerokiej liście do Złotej Piłki FIFA znaleźli się: Casillas, Cristiano Ronaldo, Sergio Ramos, Xabi Alonso, Benzema, Özil, Messi, Iniesta, Xavi, Busquets, Piqué, Falcao, Agüero, Balotelli, Yayá Touré, Rooney, Van Persie, Buffon, Pirlo, Drogba, Ibrahimović, Neymar oraz Neuer.

No i wszystkobyło i jest do przewidzenia. Jak będzie??? Już teraz mogę napisać, Messi nie zgarnie ZP bo by za dużo tego miał ale oczywiście Crisowi też się nie powiedzie, wygra Iniesta tylko nie wiem za bardzo za co????
Ogólnie rzecz biorąc to zamiast Messiego powinien tu być Falcao. Osiągnął więcej w ubiegłym sezonie od Argentyńczyka. Iniestę jeszcze przełknę bo niby coś tam osiągnął na Euro choć dla mnie niczym specjalnym się nie wyróżniał. Pirlo, Zlatan czy nawet ten Drogba, przynajmniej jeden z nich powinien znaleźć się tu zamiast Messiego.

Trenerzy też rzecz kontrowersyjna. Za co Guardiola???? za to ze odszedł po sezonie pełnym samych porażek???
Del Bosque, wygrał Euro ale co z tego? Przecież to piłkarze, glównie z Realu i Barcy wygrali więc on nie miał dużo pracy przy tak wyszkolonej ekipie przez swoje kluby. Niczym nie zasłynął. Oprócz Mou powinni się tu znaleźć Ferguson, a szczególnie Klopp. On owszem miał spore osiągnięcia!!!

Mam nadzieję że fani Barcy i Messiego, Iniesty oraz Pepa odezwą się z przekonującymi argumentami, przemawiającymi za wygraną swoich faworytów... bo póki co ja takich nie dostrzegam! Czysta kpina!

Wygra Iniesta i Del Bosque bądź Guardiola, choc wygrać powinni CR7 i The Special One!
Jeśli chodzi o trenera to powinien wygrać Klopp, to czysta kpina że nie ma go nawet w trójce..

Jeśli chodzi o ZP to dla mnie nalezy się Crisowi, jeśli Messi dostanie 4 raz to bd przegięcie, co do Iniesty sama nie wiem, mimo że jest z Barcy to i tak podziwiam go jak gra w reprezentacji, bo zawsze kibicuje Hiszpanii, został już najlepszym graczem Europy, ale czy jest najlepszym zawodnikiem świata? Dla mnie nie, ale to moje czysto subiektywne zdanie
Del Bosque... Jak on mże być najlepszym trenerem mający takich zawodników? Przecież Hiszpanie bez trenera zdobyliby Mistrzostwo Świata i Europy Klopp powinien być i mam nadzieję, ze wraz z BvB osiągną coś w LM, może wtedy go zauważą...

Dla mnie murowanym kandydatem powinien być Iniesta. Ostatni mecz (z Levante) tylko potwierdził, że należy do grona najlepszych piłkarzy świata, a obecnie bije na głową Cristiano i Leo Leo nie otrzyma tej nagrody, bo 'miałby już 4'
Dudziak ale tą nagrodę przyznaje się za ubiegły sezon a nie to co ostatnio wyrabia Iniesta na boisku....
Dokładnie chodzi o sezon 2011-12.
Dla mnie murowanym zwycięzcą powinien być Ronaldo: miał duże zasługi w zdobyciu ligi, w rekordach bramkowych i punktów, w bezpośrednich meczach z Barcą zabłysnął i decydował o zwycięstwie, poza tym ma za sobą świetne występy na Euro, zdobył tam medal i doprowadził Portugalię do półfinału. Dobrze radził sobie też w LM.
A Iniesta to poza Euro, gdzie jak dla mnie nie zachwycił jakoś szczególnie czego jeszcze dokonał?????
No właśnie w czym był lepszy od Cristiano w ubiegłym sezonie? konkretne zasługi, bez tekstów, że asystuje przy golach, stwarza sytuacje etc bo to jest naturalne, cała trójka tak robi
Co do Crisa to szczerze wątpie, że ma szanse dostać ZP, mógłby stanąć na głowie, wygrać La Lige, LM, Euro itd itp a i tak znajdą jakieś ale
Jasne Karolinka! Nawet gdyby wygrał wszystko co tylko możliwe a Messi bądź inny barcelonista nic to i tak Cris by ZP nie dostał.
Sorry dziewczyny, ale wy ewidentnie pokazujecie swoją nienawiść do Barcelony i jej graczy. Ciągle czytam teksty typu: "Gdyby to była Barcelona...", "Cristiano jest nielubiany, a Messi to pupil" oraz "zawodnicy Realu są lepi od Barcelony". Oczywiście nie dosłownie, ale taki wniosek można wyciągnąć z całego kontekstu. Ok, jesteście za Realem- nie ma sprawy. Jednak wy nie zauważać wspaniałej postawy Iniesty czy Xaviego tylko wciąż Cristiano i Cristiano. Macie dobrze, bo was jest dwie (+Lusia to trzy) za Realem i wciąż wypisujecie swoje zdania, w których ewidentnie kipi hmmm.. zawiść? nienawiść? zazdrosć? Nie wiem, może źle to interpretuję, ale właśnie w taki sposób to odczuwam.
Ja nigdy złego słowa nie powiedziałam o Alonso, Ozilu, Kace, Higuainie itp, a wy ciągle wypisujecie jacy to nasi zawodnicy są słabsi... Nie jest miło czytać niepochlebne komentarze o Messim i Inieście, którzy waszym zdaniem są przeciętnymi graczami (nie zaprzeczajcie, bo tak uważacie). Raz tylko wypowiedziałam się źle o Cristiano, ale w mniej obraźliwy i złośliwy sposób niż wy o innych piłkarzach. Również zauważyłam, ze prócz Cristiano nie widzicie innych piłkarzy (tak wiem- Casillas). Wybaczcie, ale nie zamierzam więcej dyskutować na ten temat. Ja ma swoje zdanie na ten temat ( o którym swoją drogą nie przypominam na każdym kroku) i go nie zmienię. Trzymajcie się.
Jeśli o mnie chodzi to nie ma w mojej wypowiedzi żadnej zawiści itp. po prostu ja to tak odczuwam. Ciągle wygrywa ktoś z Barcy, ciągle ich się chwali a z Realu robi się tych złych.
Napisz mi czemu uważasz Iniestę za najlepszego kandydata do tegorocznej ZP i będziemy mogły podyskutować bo ja po prostu nie mam takich argumentów które by mnie do niego przekonywały.
Poza tym postawa ludzi którzy się tym zajmują tez jest jednoznaczna więc nie dziw się że w nas fanach Realu wzmaga złość z powodu bezsilności.
Hahha, no tak jak się nie umie uargumentować swojego zdania to najlepiej zaatakować, ehhhe xD na pytanie nie odpowiedziałaś

Gdzie ja pokazuje nienawiść? Dziewczyno, Ty chyba nie wiesz co tzn naprawdę kogoś/czegoś nienawidzić, nie powiedziałam złego słowa na Inieste, nie uważam że jest obecnie najlepszy na świecie [co podkreśliłam] ale doceniam jego talent, kibicuje mu tak samo jak innym gdy oglądam mecze Hiszpanii [i to też napisałam] więc jeśli to jest zawiść -.- to wybacz]

Jeśli o mnie chodzi to nie ma w mojej wypowiedzi żadnej zawiści itp. po prostu ja to tak odczuwam. Ciągle wygrywa ktoś z Barcy, ciągle ich się chwali a z Realu robi się tych złych.
Napisz mi czemu uważasz Iniestę za najlepszego kandydata do tegorocznej ZP i będziemy mogły podyskutować bo ja po prostu nie mam takich argumentów które by mnie do niego przekonywały.
Poza tym postawa ludzi którzy się tym zajmują tez jest jednoznaczna więc nie dziw się że w nas fanach Realu wzmaga złość z powodu bezsilności.

Raz piszecie, że gole nie są najważniejsze, a za chwilę, że asysty też nie są najważniejsze. To co w końcu jest ważne by być najlepszym piłkarzem na świecie? Ilość fanek na tt czy fb?
Obejrzyjcie sobie kilka meczy czy to Hiszpanii czy Barcelony. Zobaczcie jak gra Andres. Jak myślicie, dlaczego on ma mało goli a tyle asyst? Dlaczego Leo zdobywa tyle goli? Ktoś akcję musi wyprowadzić, a Andres robi to świetnie. Potrafi zaskoczyć podaniem, z którego następnie pada gol. Dla mnie nie jest najważniejsze to ile zawodnik ma bramek, tylko w jaki sposób je strzelił. Zawsze cenniejszym zawodnikiem będzie ten, który wyprowadził mnóstwo akcji i zaskoczył przeciwnika niż ten, który wpakował piłką do pustej bramki albo udało mu sie wyjść sam na sam z bramkarzem.
Ozil również jest niedoceniany w Realu, a wiele razy wyśmienicie dośrodkował i wystarczyło, ze Cristiano wyskoczył i zdobył gola. A kto wówczas zdobył więcej pochwał? Oczywiście, że Cristiano. W Barcelonie jest identyczna sytuacja- Andres 'przejdzie' 4 zawodników i idealnie dośrodkuje powiedzmy do Leo, ale to właśnie on zbiera pochwały, a Andres jest w cieniu. Przypomnijcie sobie mecze Euro, w których dzięki Pirlo Włochy osiągały sukces. Jednak Andrea wciąż będzie uważany za 'przeciętniaka' chociaż gdyby porównać go do Leo i Cristiano to (moim zdaniem) sezon miał lepszy.
Wiesz co ja bynajmniej nie chce się kłócić. Każda z nas ma swoje zdanie i raczej go nie zmieni. Jestem fanką Cristiano więc zawsze będę po jego stronie, co do Iniesty to uważam że jeśli chodzi o Barcę to on i Xavi są tam najważniejszymi postaciami, Messi faktycznie dużo im zawdzięcza i oczywiście są to piłkarze światowego formatu. Na tym kończę bo naprawdę nie chcę by ktoś poczuł się tu dyskryminowany za swoje wypowiedzi.
Dudziak nas może jest trzy ale to nie znaczy że nie możesz wygłaszać swoich wypowiedzi, jak najbardziej pisz co uważasz, w końcu po to jest ta strona byśmy wyrażali swoje opinie i wymieniali się uwagami.
Gdyby nie podania Iniesty i Xaviego Messi na pewno by tyle nie zdziałał, to jest fakt, i nie ma co kwestionować, ale to też nie jest tak, że Messi czy Cris tylko stoją i czekają na podanie, też wykonują kawał roboty na boisku, też asystują a nie tylko pakują piłke do bramki xD

Wszyscy trzej są piłkarzami światowego formatu, jak napisała Marzenka, najlepsi z najlepszych, moim subiektywnym zdaniem sezon miał najlepszy Cris, ale wcale nie oczekuje, że się fani Barcy ze mną zgodzą, każdy może mówić co chce ;p PEACE AND LOVE. To tyle co miałam do powiedzenia
nie ma się co napinać bo i tak każdy będzie obstawiał przy swoim , ja uważam że ZP należy się Crisowi co już argumentowałam i naprawdę nie widzę żebyśmy my , fanki Realu najeżdzały na Barce
Mourinho: Już wiadomo, kto dostał Złotą Piłkę


Jak pan myśli, dobry występ Cristiano przybliża go do Złotej Piłki?
Złota Piłka już jest przyznana.

Do czego się pan odnosił mówiąc, że Złota Piłka jest już przyznana?
Chodziło mi o to, że już było głosowanie i kiedy ważni ludzie futbolu mówią i robią kampanie… już wiesz, kto jest zwycięzcą.

Moim zdaniem, ta wypowiedź świadczy o tym że zwycięży... Messi.
I w .... z nim xDta nagroda i tak dawno straciła znaczenie
Zobaczę czy w tym roku zostanie przyznana zasłużenie. Jeśli nie to pójdzie do lamusa...
A mnie już to zwisa i powiewa xD wiadomo, że życzę Crisowi ale nie zamierzam się przejmować jeśli dostanie ją Messi czy Iniesta, to i tak jest teraz bardziej dowód sympatii niż osiągnięć, także Peace and love, "róbta co chceta" xD


Czyżbyś miała na myśli Messiego?
Chodziło mi o to, że pójdzie w odstawkę tzn. że nie będę już się nią dłużej interesowała.
No dobra, Leo może nie zasłużył na ZP w tym roku (nawet, gdy zaliczył najsłabszy sezon był lepszy od zawodników, którzy zagrali fenomenalny, więc to o czymś znaczy). Jednak będę się upierała, że Andres zasłużył. Xavi nigdy nie został doceniony, więc mam nadzieję, ze chociaż Iniesta otrzyma tą nagrode i udowodni, że ważniejszy jest polot w grze i świetne podania niż bramki.
Co do Xavi'ego to naprawdę bezczelność że nie dostał ZP w 2010 roku! Moim zdaniem wtedy zasłużył.
Tak, zasłużył jak najbardziej. Szkoda, że zakończy karierę bez tej nagrody, ale i tak wiele osób zainteresowanych nożną go podziwia, więc to jakoś rekompensuje brak wyróżnień...
Może kiedyś głównymi faworytami przestaną być Messi i Cris, i wtedy doceni się też innych zawodników, pomijając już CR7 ja bym doceniła chociażby Zlatana, potrafi wyczyniać cuda xd
O tak, Zlatan jest świetny. Powinni go nominować do trójki w przyszłym roku, o ile zachowa dotychczasową formę.
W szczególności jego gol z Anglią
Zlatan nie należy do moich ulubieńców, ale wciąż się zastanawiam w czym jest gorszy od Cristiano, Leo czy Andresa. Moim zdaniem jest na równym poziomie. Później Drogba, Xavi, Ozil i Pirlo.
Bramkarze są zupełnie pomijani, więc nawet ich nie wymieniam Mogliby również zorganizować taki konkurs na najlepszego bramkarza. I właśnie wśród najlepszych bramkarzy powinien znaleźć się Wojtek Szczęsny.
Ja już kiedyś pisałam, że najlepiej by było gdyby przyznawali nagrodę za najlepszego napastnika, obrońcę, bramkarza itd no i mogli by wybierać najlepszą drużynę klubową roku. Wtedy byłoby idealnie, w końcu piłka to sport zespołowy więc i nagroda taka powinna być.
Ta przewrotka Zlatana byla genialna, wiadomo że sporo szczęścia miał, że do bramki trafił no ale jednak, zresztą to bynajmniej nie był jego jedyny gol wtedy, pokazał klasę xD
Nagroda dla najlepszego klubu to LM, więc akurat tego wyróżnienia nie trzeba Jednak powinny być nagrody dla poszczególnych pozycji, jak to ma miejsce w siatkówce.
No akurat to w LM rzadko się sprawdza.
Ja bym chciała by tą nagrodę przyznawali pod kątem zdolności i zgrania całej drużyny.
W ubiegłym roku zwyciężyła Chelsea ale wszyscy dobrze wiemy że dzięki dużemu fartowi a nie najlepszej grze...
Przy tej nagrodzie brałoby się pod uwagę wygrane z całego roku: ligi krajowe, lm, inne wyróżnienia no i sukcesy graczy... coś mniej więcej w tym rodzaju.
No takie coś również można by zrobić. Ogólnie mogliby zorganizować galę, na której otrzymywaliby nagrody.
Chealse wygrała LM, a w tym roku odpadła w fazie grupowej, więc cóż, ewidentny fart Żeby udowodnić swoją wielkość wśród europejskich klubów należy przez kilka/kilkanaście sezonów być w czołówce.
No może nie kilkanaście sezonów i to w czołówce, ale z grupy wypadałoby wyjść...
Ale największe kluby odznaczają się tym, że od dłuższego czasu są w czołówce. Barcelona, Real, MU, Bayern Monachium to kluby, które mają sukcesy od dawna i wciąż utrzymują się w doskonałej dyspozycji. Co prawda MU w zeszłym roku wypadło gorzej, ale w tym idzie im całkiem nieźle.
myślę niestety żę Mou ma racje i już dawno wygrali zwycięzcę ...
Przykład Chelsea pokazuje tylko, jak bardzo piłka jest nieprzewidywalna, jednego roku wygrywają LM, a drugiego odpadają już w fazie grupowej xD to nie jest klub na miarę tych gigantów, które Dudziak wymienił a jednak wygrali, oprócz umiejętności trzeba trochę szczęścia, więc każdy może wygrać xD tym bardziej że największa presja jest na tych najlepszych, i to na nich spadnie największa krytyka za ewentualną przegraną
w futbolu oprócz umiejętności liczy się też nuta szczęścia , Chelsea spadła z samego nieba do piekła ,żąl mi ich bo wiem jak to jest , w zeszłym sezonie MU też odpadło
Szczęście gra olbrzymią rolę w sporcie, a w szczególności takim na punkty. Już nieraz to właśnie szczęście, a nie umiejętności przechyliły szalę. W piłce nożne drużyna może dominować całe 90 minut, by przez jeden głupi błąd czy też szczęśliwe uderzenie przegrać. W innych sportach, bardziej 'milimetrowych' szczęście gra jeszcze większą rolę.
dokładnie to jest właśnie domena sportu , jeden błąd i wszystko stracone , jak to mówią raz na wozie raz pod wozem , ale może takie jest właśnie piękno piłki nożnej
Nie, to jest piękno sportu
no tak , ale niekiedy bywa to brutalne jak ukochana drużyna przegrywa i to w ważnym meczu
Tak, ale później przychodzi okazja do rewanżu.
dobrze żę jest taka możliwość , wtedy jeszcze nic nie jest stracone i wszystko może się zdarzyć
Life is brutal sport też, nie tylko piłka nożna

Life is brutal sport też, nie tylko piłka nożna
Dokładnie. Dużo gorsze są dyscypliny, w których przegrana oznacza koniec w danym turnieju, jak np tenis. W nożnej czy siatkówce są grupy, więc można sobie pozwolić na przegraną, ale w dyscyplinach indywidualnych już nie...
Dokładnie Dudziak, jak ktoś gra z grupą może sobie pozwolić na jakąś przegraną, w dyscyplinach gdzie startuje się inndywidualnie jest gorzej, zresztą w grupie zawsze raźniej, a tak cała presja jest na jednej osobie

Generalnie żeby być sportowcem trzeba mieć silną psyche, radzić sobie z presją i też umieć przegrywać xD i długo, długo pracować na prawdziwy sukces, dlatego ja ich podziwiam, piłkarzy, siatkarzy, bokserów, tenisistów, skoczków i innych, tak się tylko wydaje że to łatwa kasa, ludzie im zazdroszczą często tego a zapominają że z nieba to im to nie spadło, na wszystko trzeba zapracować, zamiast gadać i biadolić trzeba by się wziąść do roboty
Ta, to prawda. Tyle, ze niektórzy mają ułatwione zadanie, czego rpzykładem jest Ebi Smolarek. Nic wielkiego nie osiągnął, a okrzyknięto go gwiazdą. Dlaczego? Bo jego ojciec był wysmienitym piłkarzem. A teraz gdzie jest Ebi?
Najważniejsza jest wola walki, reszta pójdzie z górki
No wiadomo, że niektórzy mają łatwiej, dlatego najbardziej podziwiam tych którzy doszli do tego co mają, nie mając niczego
Cuéllar: Mourinho osobiście spakował walizki Guardioli
Alberto Cuéllar, uznany fotograf El Mundo, gość programu Futboleros w MarcaTV i podsumowań tygodnia w RealmadridTV

Komu dałbyś Złotą Piłkę i dlaczego?
Jeśli to byłaby nagroda za karierę, to bez wątpienia Ikerowi, ale wiem, że tak nie jest. Cristiano rozegrał wielki sezon i zasługuje na takie uznanie. Portugalczyk wyznacza swoją epokę w Realu Madryt i zasługuje na Złotą Piłkę. Jednak Messi też zasłużył na taką nagrodę. Barcelona jest, gdzie jest praktycznie tylko dzięki Argentyńczykowi. Każdy z nich zasługuje na Złotą Piłkę.

Wierzysz, że bardziej chroni się Messiego niż Cristiano?
Nie wierzę, jestem pewny. Każde wejście w Argentyńczyka to podstawa do pokazania kartki, rywale bardzo się tego boją, bo wiedzą, że tak jest. Przy Cristiano wszystko jest dozwolone, bo on ma charakter. Można go bić na boisku i poza nim.
to co powiedział to prawda i wie to każdy Madridista , to jasne że Messiemu i Barcy wolno więcej a Crisa to można opluwać
O Messim się nie wypowiem ale jednego jestem pewna, rzeczywiście Cristiano można popychac, łapać za koszulkę, uderzać a sędzia najczęściej nawet faulu nie odgwizda xD Real powinien coś z tym zrobić
teraz to sędziowie sędziują na naszą niekorzyść , kto wie jak by wyglądała tabela gdyby nie ich błedy ale cóż na to nic nie poradzimy
a co Real miałby z tym zrobić? chyba nic nie da się wskurać , zawsze znajdą się ludzie którzy będa przeciwko Realowi i Crisowi
Gdyby nie błędy sędziowskie Real miałby szanse na wyjście z 1 miejsca w grupie Ligi Mistrzów i jakieś 5 punktów straty do Barcy...
A złota piłka jest prawdopodobnie w rękach Messiego. Wskazują na to liczne wypowiedzi piłkarzy i trenerów...
Ale z drugiej strony, gdy Messi zostanie popchnięty czy też przeciwnik podłoży mu nogę, ale mimo to Leo utrzyma się na nogach, nie wywróci się to sędziowie nie przerywają akcji. Nawet jeśli stracimy piłkę to i tak sędziowie faulu nie gwiżdżą.

Ja wciąż mam nadzieję, że ZP jednak otrzyma Andres
a ja teraz staram się nie myśleć kto zdobędzie ZP , ważniejsze są dla mnie dalsze mecze Realu ale nadzieja jest że to Cris zdobędzie dla niego i tak najważniejszy jest sukces całej drużyny a nie indywidualne osiągnięcia
Jeśli Cris nie dostanie, to tez mam nadzieje, że Iniesta, to juz bardziej sprawiedlwe niż kolejny raz dla Messiego xd
no z dwojga złego to już wolę Iniestę , bardziej by mu się należało niż Messiemu
Iniesta jak dla mnie nie zasłużył po tym sezonie. Ja jednak wolałabym już Messiego, ale oczywiście najbardziej zasłużył CR7. To był jego rok a że się go nie lubi i to decyduje o ocenie to już inna sprawa!
Iniesta miał lepszy sezon niż Messi. Mnie ucieszy, gdy Andres otrzyma ZP. Natomiast za 2013 (wiem, ze to za wcześnie) Messi jest zdecydowanie z przodu
Ostatnio tak obserwuję Falcao i jego wyczyny w Atletico i jestem pod wrażeniem! Jak tak dalej będzie świetnie grał w PD to powinien być w trójce najlepszych, wraz z Leo i Zlatanem. Andres i Cristiano grają dobrze, ale to tamtych im wiele brakuje (oczywiście biorę pod uwagę tylko i wyłącznie obecny sezon w PD i LM)
Sezon się jeszcze nie skończył, nie ma co gdybać xD

Też uważam, że Iniesta miał lepszy sezon niż Messi, więc jeśli nie Cristiano to mam nadzieję, że docenią jego, chociaż i tak uważam, że powinien wygrać Cris
ja osobiśćie jakoś bardziej cenię Iniestę niz Messiego to świetny zawodnik a czasami jest w cieniu Messiego
Jak to niektórzy mówią: Andres ma pecha, że żyje w erze Messiego Takie są fakty, Leo mając najgorszy sezon gra o niebo lepiej od zawodników, którzy mają sezony życia.
Szczerze??? to ciekawa jestem jak by grał gdyby w Barcie nie było Iniesty i Xaviego...
Bardzo mnie to ciekawi bo w reprezentacji jego gwiazda już tak nie błyszczy.
Raczej to Messi ma szczęście że w czasie gdy gra w Barcie ma u swego boku Andresa i Xaviego...
A mi się nie chce nawet na ten temat dyskutować, dla mnie najlepszy jest Cristiano, dla barcelonistów Messi jest bogiem, i tak żadne argumenty nie sprawią że któraś z nas zmieni zdanie podobnie jeśli chodzi o wyższość Iniesty czy Xaviego nad Messim lub odwrotnie, więc może nie warto się spierać xD
Ja tylko przytoczyłam jeden z komentarzy, nic więcej. Dla mnie najmądrzej grającym piłkarzem jest Iniesta. Chociaż w pewnym momencie uważałam, że Ozil przewyższa umiejętnościami Andresa, ale obecnie nie ma o tym mowy
Ale mimo tego uważam, że Ozil jest świetnym piłkarzem, ma duże czucie piłki.
Nie wiem czy to w jakiś sposób wpłynie na wyniki ZP, ale poniżej wyniki plebiscytu World Soccer:

piłkarz roku:
1. Lionel Messi (Barcelona) 47,33 proc.
2. Cristiano Ronaldo (Real Madryt) 19,01
3. Andres Iniesta (Barcelona) 9,77
4. Andrea Pirlo (Juventus Turyn) 6,10
5. Radamel Falcao (Atletico Madryt) 5,95
6. Neymar (Santos) 3,60

trener roku:
1. Vicente Del Bosque (Hiszpania) 28,49
2. Jose Mourinho (Real Madryt) 12,27
3. Roberto Di Matteo (Chelsea Londyn) 12,05
4. Juergen Klopp (Borussia Dortmund) 10,33
5. Diego Simeone (Atletico Madryt) 7,19
6. Herve Renard (Zambia) 6,83

drużyna roku:
1. Hiszpania 47,36
2. Zambia 8,52
3. Chelsea Londyn 7,84
4. Juventus Turyn 7,36
5. Atletico Madryt 4,89|
6. Borussia Dortmund 4,25

I kilka moich zastrzeżeń do tych wyników:
1. Co tutaj robi Neymar?! Czy on wraz z tym swoim Santosem czy innym klubem osiągnął cokolwiek?! W lidze brazylijskiej to sobie moga być wielcy... W KMŚ Neymar został zniszczony przez kluby europejskie. Widać, że Brazylia na siłę chce wypromować nową gwiazdę piłki nożnej...
2. Klopp na 4 miejscu?! Del Bosque na 1?! Ci panowie powinni zamienić się miejscami... Ewentualnie Mou mógłby być na pierwszym, bo jest dobrym taktykiem, ale na pewno nie Del Bosque! Z taką Hiszpanią to nawet Smuda wygrałby Euro Również uważam, że Renard powinien być wyżej. Oglądałam PNA i Zambia grała wyśmienicie. No, ale nie od dziś trenerzy z Afryki nie są brani pod uwagę.
3. Juventus i Atletico w piątce najlepszych klubów 2012?! Gdzie Bayern? Gdzie Real? Gdzie Barca? Gdzie Włochy czy Wybrzeże Kości Słoniowej?

W tym plebiscycie to mogę zgodzić się tylko z kilkoma pozycjami, reszta to jakiś przypadek...
Co to w ogóle za plebiscyt bo taki jakiś z kosmosu!
Wygląda jakby pozycje wybierał jakiś dzieciak a nie specjalista...
Jest Neymar, zupełnie nie wiem dlaczego a nie ma choćby Super Mario, Zlatana czy Kuna Aguero????
O drużynach to się nie wypowiem bo szkoda słów... a trenerzy hmmm też bez sensu!!!
ten cały plebiscyt śmiech na sali , nie wiem kto go tworzył chyba ktoś kto nie ma zielonego pojęcia o futbolu
Jak dla mnie prawie cały plebiscyt to śmiech na sali xD
Tutaj głosowali i dziennikarze i kibice. Nie chce mi się wierzyć, by Neymar miał więcej fanów niż Didier, Zlatan, Wayne czy inni piłkarze. Czekam aż tego Neymara wreszcie sprowadzą na ziemię.
Gullit: "Złota Piłka należy się Cristiano."

Były gracz AC Milanu czy Chelsea Londyn a także zdobywca Złotej Piłki za rok 1987, Ruud Gullit wypowiedział się na temat Złotej Piłki za rok 2012 twierdząc, że Cristiano powinien wygrać Złotą Piłkę ponieważ miał za sobą udany rok: „Ronaldo zasługuje na Złotą Piłkę.”,mówił Gullit.
Były gwiazdor Chelsea i Milanu wypowiedział się również na temat atutów i dobrej gry Portugalczyka:
„Cristiano? On potrafi grać obiema nogami, oddawać z nich precyzyjny i mocny strzał. Poza tym potrafi świetnie grać głową. Ma dużo siły, jest bardzo szybki. Potrafi nawet grać barkiem czy plecami, to kompletny gracz.”, powiedział.
Gullit chwalił również Leo Messiego, którego szanuje i uważa za wspaniałego gracza:
„Nagroda musi trafić do Cristiano. Zasługuje na nią bardziej niż Messi. Rok 2012 był dla niego bardzo udany”, zakończył.

Zwycięzca nagrody zostanie oficjalnie ujawniony 7 stycznia, liczymy, że będzie to CR 7.
Zostały jeszcze z jakieś 3 tygodnie... strasznie się denerwuję, bo marzę o zwycięstwie Crisa. Nie wyobrażam sobie, żeby po tak wspaniałym sezonie miał nie wygrać.
To będzie dla mnie albo wieczór sjesty albo dramat !!!
Ja tego aż tak przeżywać nie będę. Leo ma 3 ZP i jeśli za 2012 nie otrzyma to świat się nie zawali. Zresztą, jestem przekonana, że Leo otrzyma jeszcze niejedna ZP, więc za 2012 Cristiano może ją otrzymać. Jednak mimo wszystko żal mi będzie Andresa i chciałabym, zeby to on dostał tą nagrodę.
W każdym razie, obojętnie kto dostanie ZP, dla mnie i tak najlepszy na świecie będzie Leo, a zaraz za nim Andres
Jak się już tak wymieniamy artykułami:

Juninho: Cristiano nie ma umiejętności Messiego[b]

[b]Były piłkarz Atlético Madryt, Juninho Paulista udzielił wywiadu stacji La Xarxa, w którym zabrał głos w dyskusji "Messi kontra Cristiano". Brazylijczyk mówił także o zbliżającym się meczu Barça - Atlético.

"Messi jest ponad Cristiano. Cristiano nie ma tych umiejętności, co Messi, który cofa się z piłką, ucieka jednemu obrońcy, drugiemu. Cristiano jest bardziej typem sprintera grającego bliżej bramki", stwierdził.

Juninho nie ma wątpliwości, kto jest faworytem w wyścigu po Złotą Piłkę i jest pewien, że będzie to czwarta, która powędruje do Leo Messiego: "Messi jest niesamowity, świetnie prowadzi piłkę, świetnie ją kontroluje, zdobywa mnóstwo goli. Zawsze wykańcza akcje, z roku na roku ewoluuje i bije kolejne rekordy. Słuszne jest to, że po raz kolejny zdobędzie Złotą Piłkę".

Jednak według Brazylijczyka brakuje mu jeszcze jednej rzeczy: "Na świecie jest niewielu piłkarzy, którzy robią różnicę i Messi jest jednym z nich. Porównania z Pelé? Pelé jest wyjątkowy, zdobył więcej niż tysiąc bramek, wygrał mundial, tak jak Maradona. Messi, żeby móc być porównywalnym do tych fenomenów, potrzebuje mistrzostwa świata z Argentyną, wtedy będzie wśród najlepszych zawodników wszech czasów".

Skomentował też zainteresowanie Barçy swoim rodakiem: "W Brazylii Neymar jest fenomenem, gra podobnie jak Messi, a kiedy przyjedzie do Europy, co jest nieuniknione, musi grać w drużynie, która ma tak dobrych piłkarzy jak Barcelona. Piłkarze, do których będzie mógł się dopasować i którzy stworzą mu przestrzeń do gry, są w Barcelonie. Barça jest najbardziej dopasowana do jego stylu. Jak dla mnie, będzie jednak musiał poczekać i najpierw zagrać na mundialu 2014 w Brazylii".

"Xavi posiada umiejętności, które pozwalają mu grać inaczej od reszty, inteligencję którą mają nieliczni, dokładnie wie, gdzie posłać piłkę i kiedy to zrobić", mówił Juninho o jednym ze swoich ulubionych piłkarzy na pozycji rozgrywającego.

Na koniec jeszcze wypowiedział się o meczu Barçy ze swoim byłym klubem, Atlético, który odbędzie się w tę niedzielę. "Atlético Madryt gra w tym sezonie bardzo dobrze, To będzie bardzo otwarty mecz, a patrząc na sytuację w której jest teraz Atlético, jestem przekonany, że to będzie wielkie spotkanie. Atlético nie może dać przestrzeni Barcelonie. Camp Nou to wielkie boisko, nie można dać im przestrzeni, a gdy będziesz miał piłkę, trzeba starać się to wykorzystać", powiedział.
Co do tego artykułu to ja już jakiś fragment przytoczyłam na stronie Crisa. Juninho został skrytykowany przez wielu dziennikarzy, którzy stwierdzili że Złota piłka pomyliła mu się ze złotym butem... to odnośnie jego wypowiedzi.
Ale tutaj nie ma wspomnienia o golach. Tylko o umiejętnościach
Bo to też nie jest pełna zawartość wywiadu...
No tak, ale zamieściłam tą, w której nie ma tych głupot Przecież to logiczne, że nie gole decydują o byciu najlepszym na świecie. Gdyby tak było to piłkarze szliby do słabiutkich klubów, by jak najwięcej bramek nastrzelać.

Tak w ogóle to czekam aż któryś z Polaków pojawi się w grupce najlepszych. Myślę, ze Kuba zasługuje na to, bo jest bardzo dobry technicznie i dużo biega. A czy która z was może kojarzy czy jakiś Polak był w gronie najlepszych na świecie?
Było głosowanie na najlepszą 11 FIFA i byli nominowani Lewandowski oraz Błaszczykowski ale żaden się nie załapał.
Szkoda Kuby, szkoda. No, ale jak coś osiągnie z Borussią w LM to może uda mu się załapać do 11 Lewy jest za słaby na to, są lepsi napastnicy od niego.
Myślę, że te słowa mają jednak znaczenie

Były piłkarz Atletico Madryt, Juninho wypowiedział się dla Radia Xarxa na temat dwóch najlepszych piłkarzy świata, Cristiano i Messiego. Juninho postawił na Argentyńczyka w roli faworyta do Złotej Piłki: „Cristiano jest za Messim, brakuje mu jakości. Argentyńczyk jest znacznie bardziej umiejętny. Cristiano bliżej do roli sprintera niż najlepszego piłkarza. Moim zdaniem to Messi zasługuje na Złotą Piłkę za rok 2012, nawet za to, że zdobył więcej goli w lidze” – powiedział Juninho.

Mimo wszystko przypominamy, że za największą liczbę strzelonych goli w lidze nagrodą jest Złoty But. Złotą Piłką powinno nagradzać się piłkarza, który zdobył trofea mając przy tym duży wpływ na ich wygranie. Juninho przypominamy, że Cristiano w tym roku zdobył: La Ligę, Superpuchar Hiszpanii i 3 miejsce na EURO 2012 z Portugalią no i miał duży wpływ na wyniki w meczach z Barceloną.
Skoro jest tyle świetnych zawodników, cały czas niedocenianych to nie sądzę, żeby docenili kiedyś Polaka..

Chociaż absolutnie życzę Kubie jak najlepiej
Mijatović: Cristiano byłby słusznym zwycięzcą Złotej Piłki

Predrag Mijatović były piłkarz i dyrektor sportowy Realu Madryt, zdobywca Ligi Mistrzów i mistrzostwa Hiszpanii z Realem Madryt przyznał, że Złota Piłka przyznawana wspólnie przez FIFA i magazyn France Fotbool należy się Cristiano Ronaldo. Czarnogórzec nie będzie mógł głosować na gali, jednak gdyby miał owe prawo jego głos powędrowałby do cracka Realu Madryt. Mijatović ujawnia dlaczego stawia portugalską gwiazdę przed Leo Messim. "Złota Piłka należy się Cristiano Ronaldo ponieważ zasłużył na nią bardziej niż Messi, mimo tego iż Argentyńczyk pobił rekord świata strzelonych goli w jednym roku, z Barceloną zdobył tylko Copa Del Rey", oznajmił Mijatović.
Jednak jeśli patrzymy tylko na osiągnięcia z klubem to czemu Drogby nie ma w najlepszej 3? Też zgarnął praktycznie wszystko. Też trzeba pamiętać, że dwóch/trzech zawodników świetnie grających nie wygra jeśli reszta będzie na murawie tylko dla statystyk
Też tego nie rozumiem ale co poradzić...
Drogba podobnie jak Cris miał osiągnięcia w klubie ale i reprezentacji. Z tego co pamiętam to w Mistrzostwach Afryki Wybrzeże zajęło 2 miejsce...
Tak, zajęli 2 miejsce i to dopiero po długiej kolejce karnych.
Niedawno było głosowanie na Drużynę marzeń czyli najlepszą 11 sezonu

Oto moja drużyna marzeń, na którą zagłosowałam
* bramkarz - Iker Casillas
* Obrońcy - Pepe, Mats Humells, Andrea Barzagli i Sergio Ramos
* Skrzydłowi - Kuba Błaszczykowski, Xabi Alonso i Andrea Pirlo
* Napastnicy - Robert Lewandowski, Cristiano Ronaldo i Zlatan Ibrahimović
Rozstawienie
4-4-2

Niestety nie wszyscy znaleźli się w gronie zwycięzców.

Marzenka20 dnia 1:06:10 18-12-12, w całości zmieniany 1 raz
Moja 11 wyglądałaby tak:

bramkarz: Iker Casillas
obrońcy: Jordi Alba, Carles Puyol, Sergio Ramos, Thiago Silva
skrzydłowi: Kuba Błaszczykowski, Andres Iniesta, Xavi
napastnicy: Leo Messi, Marco Reus, Didier Drogba
+trener: Pep Guariola/Jurgen Klopp
4-3-3
Ktoś jeszcze głosował i chce sie pochwalić????
Sławni o Leo:






Jedni się z nimi zgodzą, drudzy nie...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • burdelmama.opx.pl
  •